BLOG

Keyword Research: Tehnici utile

Keyword Research: Tehnici utile

Keyword Research este unul dintre cele mai importante elemente ale strategiei SEO. Fără acesta, strategia SEO pe care dorești să o implementezi nu va avea rezultate optime. Acest ghid cu tehnici utile pentru Keyword Research îți va arăta cum să folosești expresiile cheie potrivite pentru a reuși să îți poziționezi website-ul cât mai sus în căutarea organică.

Ce este Keyword Research?

Keyword Research este procesul prin care poți găsi și analiza termenii și expresiile de căutare pe care oamenii îi introduc în motoarele de căutare. Odată identificate cuvintele cheie potrivite, acestea te pot ajuta la construirea strategiei de conținut, precum și la construitea strategiei de marketing.

Un keyword research tool gratuit care ofera suficiente informatii utilizatorului pentru a afla datel despre cuvintele cheie, este cel dezvoltat de recunoscutul Neil Patel, si anume Ubersuggest.

De ce este important Keyword Research?

Procesul de indentificare a cuvintelor/expresiilor cheie îți poate oferi o perspectivă de ansamblu asupra subiectelor de care sunt interesați oamenii, într-un anumit interval de timp. Dacă folosești instrumentul SEO adecvat, poți afla cât de populare sunt aceste subiecte în rândul publicului tău. După ce ai aflat care sunt cuvintele cheie ce obțin un volum mare de căutări pe lună, sortează conținutul în subiecte pe care dorești să le publici pe website-ul tău.

keyword research

Definește obiectivele

Obiectivele de Keyword Research se pot referi la vânzări, click-uri și afișări sau promovarea site-ului, serviciilor și produselor. Atunci când definești obiectivele de Keyword Research, este foarte important să ții cont de intenția de căutare a utilizatorului. Rezultatele căutării se bazează pe ceea ce Google interpretează ca fiind intenția de căutare a utilizatorului, adică Google încearcă să identifice ce vrea să obțină utilizatorul în urma căutării. Astfel, Google a identificat patru intenții pe care le pot avea utilizatorii:

  • să știe (atunci când utilizatorul caută o informație specifică)
  • să facă ( atunci când utilizatorul caută o destinație specifică)
  • să găsească un site (atunci când utilizatorul caută să cumpere produse sau servicii de pe un anumit site)
  • să meargă într-un anumit loc (atunci când utilizatorul caută ceva în zona în care se află, pentru a merge acolo)

Ține cont de intenția de căutare a utilizatorului

După ce ai definit obiectivele ținând cont de intențiile pe care le poate avea un utilizator, prin tehnica de keyword research poți crea categorii de cuvinte cheie pentru a realiza aceste obiective. Îți poți da seama care este intenția pe care Google i-o atribuie unei fraze prin consultarea paginii cu rezultatele căutării. Spre exemplu, dacă cauți cuvântul ”telefon mobil” vei obține rezultate mixte, precum un carusel cu produse în partea de sus a paginii, oferte de achiziționare a telefonului în rate, hartă cu diferite locații fizice de unde poți cumpăra produsul, știri despre telefoane mobile și multe altele. Asta se întâmplă deoarece Google nu este sigur de intenția de căutare a utilizatorului și, de aceea, îi prezintă mai multe opțiuni din care poate alege.

Dacă înțelegi modul în care utilizatorii caută un anumit produs pe Google, este posibil să poți deduce intenția de căutare. Dupa ce ai facut keyword research cel mai bine este să testezi cuvintele cheie pe care le-ai identificat pentru a identifica dacă Google înțelege aceeași intenție și, utilizând aceste cunoștințe, poți să creezi un conținut mai bun care să abordeze cu mai multă acuratețe ceea ce utilizatorul caută, atunci când vrea să achiziționeze un produs sau un serviciu.

După ce ai definit obiectivele, poți crea categorii de cuvinte cheie pentru a realiza aceste obiective. Dacă obiectivul tău principal este acela de a genera vânzări, trebuie să te concentrezi pe ceea putem numi „expresii de cumpărare”. Expresiile de cumpărare sunt expresii de cuvinte cheie ce au intenție comercială. Spre exemplu ”telefoane în rate” sau ”de unde cumpăr telefon” Acestea expresii ce au o intenție comercială sunt asociate, de cele mai multe ori, cu un nivel ridicat de vânzări.

Însă, este destul de greu să te clasezi pe expresii ce au o intenție comercială, deoarece sunt expresii pe care multe site-uri încearcă să se claseze tocmai pentru că acestea au ca rezultat aproape întotdeauna o vânzare. Dacă ai nevoie de ajutor cu optimizare seo, campanii PPC sau consultanta pentru a construi o strategie de Keyword Research optimă, contactează-ne.