2024 deschide o nouă eră a optimizării, dominată de inteligența artificială, ce aduce oportunități semnificative de a cuceri topurile în SERPs, dar și provocări pe măsură. În contextul în care Google SGE urmează să fie lansat, modul de interacționare cu motoarele de căutare se schimbă, iar adaptarea la noile trenduri este crucială, pentru a fi în continuare relevant.
Descoperă mai departe un top 3 al previziunilor SEO pentru 2024 și impactul pe care acestea îl pot avea asupra poziționării site-urilor.
Etapa de testare a Google SGE încă nu s-a încheiat, însă este posibil ca acesta să fie disponibil la nivel global în decursul anului. Odată cu lansarea lui, utilizatorii vor avea acces la un nou mod de afișare al căutărilor, generat de inteligența artificială.
Deși experiența utilizatorilor va fi îmbunătățită semnificativ, prin afișarea snippeturilor mult mai atractive, ce facilitează accesul rapid la informațiile dorite, Google SGE va reduce numărul de clickuri pe rezultatele din căutări.
De altfel, se estimează o scădere de aproximativ 25% a traficului, însă aceasta nu înseamnă neapărat că îți va afecta poziționarea site-ului. O agenție de performance marketing îți poate pregăti site-ul, pentru a rămâne competitiv în contextul noilor provocări.
Dat fiind faptul că Google va integra în snippeturile SGE doar conținut de pe site-urile cu autoritate, îți recomandăm să investești în rețeaua de backlinkuri. De asemenea, concentrează-ți conținutul pe interogări mai lungi și mai conversaționale, care vor lua locul cuvintelor cheie scurte.
Nu exclude importanța E-E-A-T și asigură-te că respecți cele 4 criterii prin care Google evaluează calitatea conținutului unui website. Așa cum este de așteptat, optimizarea tehnică și on-page rămân de actualitate.
O altă tendință care poate fi descurajantă este reprezentată de căutările fără click. Aceasta nu este tocmai recentă. 57% dintre căutările de pe dispozitivele mobile și 25% dintre cele realizate de pe desktop se încheie cu zero click.
Cu toate că lansarea Google SGE va crește numărul căutărilor fără click, este important să oferi conținut relevant, care să te aducă în topul rezultatelor.
Ce poți face este să îți îndrepți atenția către conținut care să funcționeze pe acest tip de afișare, identificând cele mai potrivite cuvinte cheie. Afișarea în SGE contribuie la creșterea recunoașterii brandului și îți poate aduce trafic organic.
AEO (Answer Engine Optimization) mizează pe crearea de conținut care să ofere utilizatorilor răspunsuri directe la întrebările lor. Includerea acestei abordări în strategia ta de optimizare devine o necesitate în 2024.
Optează pentru conținut bazat pe întrebări și răspunsuri concise, pentru a facilita integrarea în răspunsurile generate de algoritmii AI. Poți include întrebări în articole sau poți chiar să creezi articole ample, bazate pe o singură întrebare frecventă.
Nevoia de a ține pasul cu noile schimbări pe care inteligența artificială le aduce în SEO devine crucială, dacă vrei să te menții în topul căutărilor. Pentru a-ți maximiza șansele de reușită în anul 2024, dezvoltă-ți strategia de optimizare cu servicii PPC și link building, ce îți aduc rezultate pe termen scurt și lung, deopotrivă.