Strategia de link building este o componentă importantă a optimizării. Fiecare backlink obținut de site-ul tău este văzut de motoarele de căutare precum un vot de încredere și îți poate asigura o mai bună poziționare în SERPs
Rețelele de socializare sunt instrumente eficiente în maximizarea campaniilor de link building. Există mai multe moduri prin care le poți utiliza, pentru a obține backlinkuri de calitate. În continuare îți prezentăm câteva dintre acestea.
Pentru a crește numărul de backlinkuri prin intermediul social media, ai nevoie de conținut relevant, care să fie captivant și partajabil. Conținutul de calitate are șanse mai mari să fie distribuit și să atragă atenția bloggerilor și liderilor de opinie din sectorul tău de activitate.
Promovează-ți conținutul și asigură-ți o expunere sporită, care poate contribui, de asemenea, la creșterea linkurilor. Adaptează tipul de conținut la platforma utilizată și la audiență, pentru a maximiza eficiența promovării.
Hashtagurile cresc vizibilitatea conținutului, iar dacă le folosești pe cele populare, care sunt relevante afacerii tale, îmbunătățești engagementul și îți faci brandul mai accesibil.
Poți descoperi cele mai inspirate hashtaguri prin simpla căutare a cuvintelor relevante afacerii tale pe rețelele de socializare. De asemenea, poți folosi generatoare de hashtaguri, care îți arată care sunt cele mai populare etichete pe care le poți utiliza.
Folosește rețelele de socializare pentru a ajunge la bloggeri și influenceri cu audiențe de interes pentru tine. Dacă îi convingi să îți accepte backlinkurile, îți îmbunătățești optimizarea pe termen lung.
Pentru a găsi bloggerii potriviți, este de ajuns să cauți cuvintele cheie relevante, în câmpul de căutare al platformelor de socializare. Spre exemplu, dacă vrei să construiești linkuri pentru un salon de înfrumusețare, poți căuta cuvinte precum „beauty blogger”.
Vei obține o listă cu utilizatori de social media, care folosesc cuvintele căutate de tine, printre care se pot afla bloggeri ce promovează servicii și produse de beauty. După ce i-ai găsit, solicită-le un guest post.
De asemenea, poți contacta influenceri cu autoritate din social media, pentru a-ți menționa brandul și a-ți accepta linkurile în conținutul lor. Aceste eforturi îți îmbunătățesc strategia de link building.
Construiește și menține relații cu alți utilizatori de social media, care nu sunt neapărat bloggeri sau influenceri. Interacționează cu publicul tău țintă, răspunde la comentarii și reacționează la conținutul distribuit de potențialii clienți.
În acest mod, crești engagementul, obții reacții de la utilizatori și construiești relații cu persoanele susceptibile să creeze linkuri către site-ul tău. Nu exclude comunitățile din social media, care îți oferă acces la site-uri cu autoritate. Fii un membru activ al acestor grupuri, distribuie-ți propriul conținut și profită de oportunitățile de link building care ți se oferă.
Concursurile aduc trafic, cresc autoritatea brandului, sporesc distribuirea conținutului și creează legături valoroase pentru site-ul tău. Organizează giveaways cu premii atractive, care motivează participanții să se implice.
Odată ce ai implementat o strategie de link building folosindu-te de social media, trebuie să identifici indicatorii de performanță, pentru a monitoriza rezultatele obținute.
Evaluarea indicatorilor de performanță te ajută să măsori succesul eforturilor tale de optimizare, dar sunt utile și în cazul în care apelezi la servicii SEO. Cu ajutorul lor, vei putea analiza cât de performante sunt pentru tine soluțiile de optimizare de care beneficiezi.De aceea, la Magnetif oferim servicii SEO și soluții complete de marketing digital, cu rezultate măsurabile, care îți aduc site-ul în topul căutărilor din Google.