Indiferent dacă de-abia ați aflat despre SEO sau sunteți experimentat în domeniu, cu siguranță ați înțeles că este important să aveți o strategie pentru a crește traficul organic. Indiferent cât de familiar sunteți cu SEO, ar trebui să vă concentrați să țineți pasul cu cele mai recente tendințe, pentru a vă asigura că strategia SEO pentru 2024 îndeplinește standardele Google. Apelați la motoarele de căutare, fiți găsit de publicul țintă, mențineți publicul țintă pe site-ul dvs. și veți vedea că traficul organic crește.
Da, SEO este încă relevant în 2024 și va rămâne în viitorul previzibil. Asta pentru că SEO este ceea ce ajută motoarele de căutare să acceseze și să clasifice site-ul dvs., astfel încât să poată clasa mai bine paginile web atunci când utilizatorii fac o căutare. Motoarele de căutare precum Google urmăresc să ajute utilizatorii cu răspunsuri la întrebările lor. Folosirea strategiilor corecte de SEO indică motoarelor de căutare că paginile dvs. pot răspunde la întrebările utilizatorilor lor. De asemenea, ajută publicul țintă să vă găsească atunci când folosiți aceleași cuvinte cheie în conținutul dvs. pentru a găsi răspunsuri la întrebările lor. Așadar, atâta timp cât oamenii folosesc motoarele de căutare, este clar că viitorul SEO în 2024 este luminos, fantastic și glorios.
Asta nu înseamnă că SEO ar trebui să vă conducă întregul proces de creare a conținutului. Mai degrabă, ar trebui să îl includeți în conținutul dvs. ca și metodă suplimentară pentru găsire. Ar trebui să vă concentrați cea mai mare parte pe crearea de conținut util, pe care cel mai recent algoritm Google îl prioritizează.
O actualizare Google din trecut, de reținut atunci când ne gândim la tendințele SEO în 2024, este actualizarea de conținut utilă lansată în august 2022 – și am continuat să vedem actualizări legate de conținut util pe tot parcursul anului 2023. Actualizarea funcționează pentru a clasifica conținutul util scris de oameni (un detaliu important) mai sus pentru a îmbunătăți rezultatele căutării utilizatorilor Google.
Pentru a înțelege de ce Google creează aceste actualizări de algoritm, trebuie să înțelegeți misiunea lor: să organizeze informațiile din lume și să le facă universal accesibile și utile. Google a fost creat pentru a ajuta oamenii să găsească informații utile. Dacă strategia ta se concentrează exclusiv pe servicii SEO ale unei agenții, de dragul SEO, site-ul tău nu va avea succes pe termen lung. În schimb, strategia ar trebui să se concentreze pe crearea de conținut educațional și util pe care oamenii doresc să-l citească.
Scrierea de conținut util este o tendință cheie pentru SEO în 2024. Știm că ne repetăm, dar este important pentru că diferă mult de tendințele SEO din trecut. Dacă doriți să vă clasați mai sus în Google, trebuie să depuneți mai multe eforturi.
În ciuda grozaviei despre instrumentele AI care scriu conținut pentru tine, aceste instrumente nu există încă. Cele existente nu pot crea conținut original, ci doar copia și reinterpreta ceea ce pot găsi deja scris pe internet. Majoritatea nici măcar nu se pot documenta suficient de mult pentru a obține un număr de cuvinte suficient de mare pentru un anumit conținut. Adesea, informațiile pe care le extrag sunt vechi de câțiva ani, astfel încât conținutul pe care îl generează ar putea fi depășit și irelevant. Bazându-vă pe aceste instrumente pentru crearea de conținut, nu vă va îmbunătăți clasarea în motoarele de căutare. Mai mult, Google considera din start continutul generat cu ajutorul tool-urilor AI ca si continut duplicat. Daca aveti dubii despre continutul site-ului dvs. , puteti folosi un tool precum ZeroGPT, ce verifica daca un text a fost scris de o persoana sau generat cu un tool.
Folosiți cuvinte cheie relevante. Nu folosiți keyword stuffing – creșterea artificială a densității cuvintelor cheie, mai ales imediat după ce am spus că este o practică proastă. Ceea ce vrem sa intelegeti este că trebuie să folosiți cuvinte cheie relevante pentru afacerea dvs.. Asigurați-vă că acestea sunt relevante pentru ceea ce face afacerea dvs. și că nu le repetați pe aceleași iar și iar în conținutul dvs. De asemenea, asigurați-vă că utilizați cuvinte cheie pe care publicul țintă chiar le caută. Nu mai incercati sa “educați” publicul cu denumiri științifice ale produselor. Uneori, chiar si o forma populara, gresită, poate genera mai multe vizite și vânzări decât denumirea corecta a unui produs. Cele mai bune exemple: adidasi (vs. pantofi sport), blugi (pantaloni denim), rigips (gips carton). Rigips nu este neapărat greșit, dar este un brand, nu un tip de produs (gips carton). Așa ne referim cu toții la el, chiar și meșterii zugravi. Nu căutăm “gips carton protectie umiditate”, ci “rigips baie”.
Creați rețele de conținut. La Magnetif, avem strategii complexe, pe termen lung, bazate pe piloni sau pe continut holistic. Acesta implică mai multe piese de conținut original care se concentrează pe un subiect amplu, în timp ce există și o piesa de conținut semnificativ mai mare, ce tratează în întregime un topic (subiect). Asta nu înseamnă că toate piesele tale ar trebui să fie aproximativ același lucru. Trebuie să diversificați. Mai degrabă, înseamnă că fiecare parte de conținut se va concentra pe o parte diferită a acelui subiect larg în diferite niveluri de specificitate. Când ați terminat, publicul dvs. va găsi o mulțime de conținut despre un anumit subiect pe care îl poate citi pentru a afla mai multe.
Utilizați instrumente SEO AI pentru a vă îmbunătăți conținutul. Deși nu ar trebui să te bazezi pe instrumentele AI pentru a scrie conținut pentru tine, le poți folosi pentru a te ajuta să-l scrii pe al tău. De exemplu, instrumente precum Grammarly verifică plagiatul și erorile gramaticale. Și vechile instrumentele precum Keyword Planner vă ajută să găsiți cuvintele cheie potrivite pentru a le utiliza în conținut. Sau ChatGPT, daca doriti seed keywords.
Îmbunătățiți SEO tehnic. Verificați vitezele de încărcare și indexarea, de exemplu, pentru a vă asigura că cititorii pot naviga rapid și ușor prin site-ul dvs.
Adaugati linkuri către surse utile, relevante, de încredere. Este în regulă să aveți linkuri către surse externe. De fapt, poate susține ceea ce scrieți și poate dovedi atât motoarelor de căutare, cât și cititorilor că sunteți demni de încredere și că vreți să ajuți cititorii să găsească răspunsurile complete și documentate la întrebările lor.
Construiți autoritate. “Content is king” nu mai este de mult timp valabil. In opinia unor specialiști seo, nu a fost niciodată. O campanie bine gândită de link building nu doar va crește autoritatea site-ului în întregime, ci va obține poziții de top pentru cuvinte cheie cu siguranță.
Google are misiunea de a pune conținut util în fața utilizatorilor lor. Magnetif Digital își propune să ajute companiile să creeze acel conținut util, cu ajutorul serviciului de Content Marketing. Veti avea continut relevant, corect structurat, usor de parcurs si care raspunde perfect cautarilor potentialilor clienti.