Strategie SEO : Ce este și cum implementăm corect?

strategie-seo

“Today it’s not about ‘get the traffic’ — it’s about ‘get the targeted and relevant traffic.” Adam Audette

Iată o afirmație care demontează miturile SEO, conform cărora obiectivul principal al serviciului de optimizare SEO este poziționarea unui website pe primele locuri din SERP.  De multe ori, o strategie SEO de succes include și alte obiective, la fel de importante, precum generarea de vânzări și lead-uri: asta înseamnă că, orice strategie de optimizare trebuie să înceapă, mai întâi, cu găsirea cuvintelor cheie potrivite care vor declanșa conversii.

Ce este o strategie SEO?

strategie-seo

Strategia SEO reprezintă procesul de organizare al conținutului unui website, ce ajută motoarele de căutare (de exemplu, Google) să înțeleagă intenția utilizatorului atunci când acesta realizează o căutare. Specialistul SEO optimizează website-ul pentru a se poziționa pe primele locuri din SERP și pentru a dobândi cât mai mult trafic organic, vânzări și lead-uri.

Iată care sunt etapele optimizării SEO:

Seo on-page: această etapă se concentrează asupra conținutului unui website și a modului de optimizare al acestuia, în vederea poziționării cât mai bune în SERP pentru anumite cuvinte cheie;

Seo off-page: această etapă reprezintă procesul de afiliere cu referințele externe (backlinks) cu autoritate SEO pentru a îmbunătăți poziționarea unui site în SERP;

Seo tehnic: această etapă se axează pe arhitectura unui site pentru a ajuta motoarele de căutare să acceseze, interpreteze și indexeze site-ul respectiv.

Patru pași pentru o strategie de optimizare:

1.Keyword research

keyword-research

Unul dintre cei mai importanți pași ai optimizării seo, keyword research reprezintă procesul prin care găsești și analizezi termenii și cuvintele cheie pe care utilizatorii îi introduc pe motoarele de căutare. Cu ajutorul instrumentelor SEO, poți identifica cuvinte cheie cu diferite volume de căutări, într-un anumit interval de timp.

De asemenea, poți sorta cuvintele cheie și expresiile în subiecte ce vor face parte din conținutul site-ului tău. În acest fel, cu cât este mai specific conținutul unui site, cu atât și nevoile audienței vor fi mai specifice – și cu atât este mai probabil să transformi traficul de pe site în lead-uri.

2.Creează un blog

blog-magnetif

Blogging-ul poate fi un mod foarte bun de clasare în SERP pe cuvintele cheie relevante site-ului și de implicare a utilizatorilor cu conținutul acestuia. La urmă urmei, fiecare postare de blog este o nouă pagină web care oferă o altă șansă de clasare a site-ului pe motoarele de căutare.

Însă, nu orice postare de blog trebuie să aparțină unui grup de subiecte relevante site-ului. Este important să scrii și despre subiecte tangențiale, pe care utilizatorii și audiența să le găsească interesante, incluzând și cuvintele cheie potrivite pentru a oferi autoritate pe Google.

3.Creează un plan de link-building

link-building

Link-building-ul este primul obiectiv al optimizării SEO off-page și reprezintă un factor important pentru clasarea unui site pe motoarele de căutare. Link-building este procesul de afiliere al referințelor externe cu un site. Ca regulă generală, cu cât aceste referințe (backlinks) au mai multă autoritate SEO, cu atât site-ul optimizat va fi poziționat mai bine pe motoarele de căutare.

4.Măsoară și urmărește performanța campaniei de optimizare

analiza-seo-rezultate

Există multe modalități prin care să măsori performanța unei campanii SEO, pe diferite intervale de timp: zilnic, săptămânal și lunar. Pentru măsurarea traficului organic și al modului în care este clasat site-ul sau o pagină de web, poți folosi diferite tool-uri, precum SEMrush.

Creează un tablou de bord lunar, folosind Excel sau Google Docs prin care să monitorizezi și să analizezi cât de mult trafic vine pe site din căutările organice. De asemenea, urmărirea și analizarea paginilor web indexate, a lead-urilor, a ROI-ului, a referințelor externe, a cuvintelor cheie și a clasamentului real din SERP te ajută să recunoști succesul campaniei tale și să identifici zonele de oportunitate. Așadar, urmărește sfaturile de mai sus ca să poți construi și realiza o strategie SEO eficientă. Însă, dacă ai nevoie de ajutor profesionist și dorești să apelezi la o agenție seo, nu ezita să ne contactezi.