BLOG

SEO Copywriting: Cum sa scrii continut pentru oameni si sa optimizezi pentru Google

SEO Copywriting: Cum sa scrii continut pentru oameni si sa optimizezi pentru Google

Una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă bloggerii și specialiștii în marketing prin conținut este scrisul conținutului optimizat pentru motoarele de căutare, care să atragă oamenii. Dacă vrei să-ți construiești audiența pe blog, va trebui să fii puțin mai inteligent în ceea ce privește conținutul. Principala modalitate de a realiza acest lucru este prin SEO Copywriting. Deși SEO poate părea complicat – e mai ușor decât crezi, mai ales dacă înțelegi că scrisul pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare, e cea mai bună practică. 

Pentru a prospera, afacerea ta online trebuie să depășească faza “scrierii de conținut”. Conținutul tău trebuie să îndeplinească două obiective:

  1. Să rezolve o anumită problemă
  2. Să facă apel la utilizator (clienți, potențiali clienți, cititori)

Ce este SEO?

Știm cu toții ce se întâmplă atunci când introduci o interogare într-un motor de căutare și apeși “Enter”: primești o listă cu rezultatele căutării, care sunt relevante pentru termenul tău de căutare. Aceste pagini cu rezultate apar ca urmare a optimizării motoarelor de căutare (SEO).

Pe scurt, SEO este o metodă de optimizare a eficienței conținutului pentru motoarele de căutare, pentru a-l ajuta să se claseze mai sus decât conținutul de pe alte site-uri care vizează aceiași termeni de căutare.

Pas cu pas, SEO se întâmplă atunci când:

  1. Cauți cuvinte cheie…
  2. Apoi selectezi un anumit keyword și…
  3. Folosești acel cuvânt cheie pentru a scrie conținut…
  4. Pe care alte persoane îl citesc și distribuie apoi pe Twitter, Facebook, propriile bloguri și alte platforme de social media.

SEO Copywriting: ce înseamnă

Copywriting-ul este arta și știința creării de conținut care îi determină pe cititori și utilizatori să cumpere un produs, să se aboneze, sau să ia alte măsuri care care să iți îmbunătățească imaginea ta în fața clienților, ai clienților potențiali și ai cititorilor. 

Cine determină un utilizator să facă o acțiune? Un copywriter o face. Acesta este un redactor profesionist calificat, care scrie copy pentru reclame, promoții și pentru a spori rata de engagement. În lumea marketingului, acestea sunt adesea denumite creative. Un copywriter SEO adaptează acest lucru la conținutul online. 

Un copywriter e cineva care înțelege oamenii, știe ce îi place publicului și alege cuvinte care îl vor atrage. Titlul, cuvintele, frazele, propozițiile și paragrafele utilizate în conținut trebuie să convingă și să determine cititorii să facă o acțiune specifică. Un copywriter SEO înțelege, de asemenea, și cum se simte Google în legătură cu anumite cuvinte cheie și fraze – în special fraze lungi. 

Dacă îți dorești să construiești o afacere online înfloritoare și să supravietuiesti în lumea complexă a Search Engine Optimization, treaba ta este să creezi conținut util, interesant, convingător și bine optimizat pentru motoarele de căutare. În plus, trebuie să faci asta în mod consecvent. 

Dacă îți dorești să creezi conținut extrem de util, care să se claseze bine în Google și să care să atragă clienți către afacerea ta online, trebuie să te gândești la componentele algoritmului de clasificare Google.

SEO Copywriting se referă la crearea de conținut convingător și valoros care vizează cuvinte cheie specifice, astfel încât alte persoane să îl promoveze cu plăcere pe platformele de socializare. Acest lucru mărește autoritatea și relevanța conținutului tău și îmbunătățește clasarea acestuia în Google pentru cuvintele cheie selectate. 

Cele 6 elemente esențiale din SEO Copywriting

Implementarea consecventă a celor mai bune practici SEO în conținutul tău îl va împinge în mod natural în Top 10 rezultate ale căutării, și îți va crește traficul. Cu toate astea, există elemente care îți vor permite întotdeauna să te poziționezi mai sus în Google, precum și să îți crești rata de conversie.

1) Viteza site-ului

Un studiu a dezvăluit următoarele statistici:

40% dintre oameni vor abandona o pagină web dacă durează mai mult de 3 secunde până se încarcă complet.

47% dintre utilizatorii finali se așteaptă ca o pagină web să se încarce în 2 secunde sau mai puțin.

Viteza site-ului a fost un factor de clasare încă din 2010 și este bună pentru experiența utilizatorului. Dacă timpul de încărcare e mai mare de 2 secunde, adică timpul standard de încărcare pentru site-uri, atunci trebuie să iei măsuri pentru a îmbunătăți acest lucru. 

2) Headline-urile

Pentru a avea succes, bloggerii ar trebui să petreacă aproximativ 6 ore per post. Sarcinile care ar trebui îndeplinite în aceste șase ore includ crearea de conținut, monitorizarea semnalelor sociale și a reacțiilor consumatorilor, analiza de tracking etc. Cât timp petreci realizând titlul perfect?

În SEO, titlul ar trebui să atragă mai întâi atenția oamenilor, ca mai apoi aceștia să dea click pentru a citi mai departe. Pe măsură ce începi să devii un scriitor mai bun, concentrează-te pe lucrurile pe care clienții tăi le vor vedea mai întâi – cum ar fi titlul.

3) Conținutul

Conținutul în sine este un element vital pentru SEO copywriting. Motivul principal pentru care oamenii efectuează căutări pe Google și ale motoare de căutare este pentru că sunt în căutarea unui conținut util.

Înainte de a scrie conținutul SEO, e vital să îți înțelegi cititorul. Apoi, nișeaza-te și concentrează-te pe o anumită problemă cu care cititorul se confruntă. Îndrăznește să rezolvi această problemă cu conținutul tău. Fiecare conținut pe care îl scrii are nevoie de o introducere convingătoare. Introducerea e porțiunea care vine imediat după titlu (și sub-titlu, dacă incluzi unul). Aceasta trebuie să conțină cel puțin una dintre expresiile cheie vizate.

4) Meta Descriere

Înainte de a scrie conținutul și de a-l publica, utilizează meta descrieri pentru a ghida motorul de căutare. Meta descrierile ajută motoarele de căutare dar și pe utilizatori să înțeleagă care este subiectul și de ce cuvintele cheie și expresiile vizate continuă să apară în conținut. 

Google folosește meta descrierea de pe pagina ta ca un fragment (snippet) atunci când oamenii caută cuvinte cheie relevante pentru pagina ta. Această copie a fragmentului este cea care va determina dacă primești sau nu click-uri, indiferent de cât de bine te clasezi în rezultatele căutării.

5) Frecvența cuvintelor cheie

Frecvența cuvintelor cheie înseamnă de câte ori cuvintele cheie alese apar pe pagina web.

De exemplu, dacă respectivul cuvânt cheie vizat e “cele mai bune hoteluri din București”, de câte ori va apărea această expresie exactă a cuvântului cheie în articolul tău de 300, 500 sau 1000+ cuvinte? 

În schimb, densitatea cuvintelor cheie se leagă de raportul dintre “cele mai bune hoteluri din București” și alte cuvinte de pe aceeași pagină. 

Frecvența și densitatea cuvintelor cheie nu mai sunt la fel de eficiente ca înainte, odată ce Google a început să lanseze actualizări frecvente, dar sunt încă părți importante ale conținutului SEO. Evită greșelile de optimizare pe pagină, cum ar fi înghesuirea cuvintelor cheie, inserarea excesivă a acestora și înghesuirea cuvintelor cheie în header.

Link-urile sunt elemente de bază ale paginii tale web. Unul din cele zece lucruri pe care Google le știe ca fiind adevărate este că “există întotdeauna mai multe informații în link-uri”. 

Link-urile din pagină îi spun lui Google că ești conectat și sociabil și că ai conținut pe care oamenii îl pot accesa în altă parte. Acest conținut ar putea fi al tău, sau ar putea fi conținutul unui alt autor sau al unui alt site.

Conectarea la alte site-uri și pagini de autoritate este un indiciu că prețuiești ceea ce creează alte persoane. Google te va răsplăti pentru că ești “în sync” cu misiunea lor: organizarea informațiilor lumii și facilitarea accesului către acestea la un nivel universal. 

Dacă îți dorești să ai parte de servicii seo profesionale, poți apela cu încredere la o agentie de seo specializată în optimizare și creare de conținut – așa că Magnetif!