BLOG

Recomandări SEO pentru o indexare Google reușită

Recomandări SEO pentru o indexare Google reușită

Conform Wikipedia, World Wide Web reprezintă un sistem de informații, alcătuit dintr-o colecție vastă de pagini web, documente și informații de tip hipertext. Cu ajutorul motoarelor de căutare (de ex. Google, Bing, etc.), poți explora întregul univers online: motoarele de căutare ajută utilizatorii să găsească sau să interacționeze cu toate informațiile disponibile pe internet. Pentru o indexare Google cât mai bună, specialiștii SEO recomandă să urmărești următoarele aspecte:

Pentru ca rezultatele din Search să fie cât mai relevante, trebuie să se respecte câteva principii esențiale: informațiile sau conținutul paginilor web să fie clare, de calitate, prezentate într-o ordine ajutătoare și să ofere un nivel înalt de EAT (Expertise, Authoritativeness și Trustworthiness).

Modalitatea prin care Google decide indexarea paginilor web în SERP se realizează cu ajutorul unui algoritm bine-stabilit. Însă, acest algoritm nu este perfect și de aceea, Google parcurge și la alte metode: una dintre aceste metode se realizează cu ajutorul unor evaluatori umani, numiți și Page sau Search Quality Raters. Aceștia analizează conținutul paginilor web, în funcție de criterii de calitate și relevanță. 

Ceea ce este important de știut este faptul că, evaluatorii umani nu influențează în mod direct clasificarea paginilor web de pe motorul de căutare.

Care este scopul acestor evaluări într-o indexare Google?

Scopul unui evaluator de calitate este să îmbunătățească algoritmul Google. Pentru o indexare cât mai bună site în SERP, specialiștii SEO trebuie să urmărească acești pași:

  • Consultă ghidul Quality Raters de la Google. În acest fel, vei înțelege cum este evaluat un site în funcție de calitatea și relevanța sa – General Guidelines
  • Pune utilizatorul pe primul loc: scopul principal al algoritmului Google este să optimizeze un site după preferințele utilizatorilor și mai apoi, după principiile SEO on-page și off-page
  • Fii atent la schimbările de algoritm Google și vezi cum te pot afecta din punct de vedere SEO. 

Cum știi dacă un website a fost revizuit manual?

Pentru asta, te loghezi pe contul de Google Analytics, apoi selectezi opțiunea Audience Overview. Selectezi “Add segment”, iar ecranul tău ar trebui să arate cam așa:

Adaugi “+new segment”:

Apoi, selectezi “Conditions” și completezi exact ca în imaginea de mai jos și salvezi:

După acești pași, este timpul să identifici evaluatorii de calitate.

Asigură-te că ai selectat segmentul pe care l-ai creat și denumește-l “Search Engine Evaluators”. Când îl selectezi, ecranul tău ar trebui să arate că în exemplul de mai sus. În acest exemplu, niciun evaluator uman nu a revizuit site-ul respectiv în perioada selectată, ceea ce este un lucru destul de obișnuit. 

Concluzii

În concluzie, modul prin care Google decide indexarea în SERP este bazat pe un sistem de ranking complex: Google folosește o combinație de algoritmi software și evaluatori umani, care verifică și analizează periodic toate informațiile, documentele și paginile web de pe internet, pentru a le ordona după criterii de calitate și relevanță. Din punct de vedere SEO, este important să înțelegem cum funcționează acest sistem pentru a obține vizibilitatea organică dorită.

Sursă: https://neilpatel.com/blog/google-manual-review/

Citește și :  https://magnetif.ro/tendinte-seo-in-2020/