Am scris în mod regulat despre beneficiile marketing-ului pe TikTok – iar acest lucru nu este deloc surprinzător, având în vedere că este rețeaua socială cu cea mai rapidă creștere din toate timpurile. În ultimul an, gigantul chinez a facilitat promovarea pentru companiile care au o platformă oficială de publicitate pe TikTok. În acest articol, vom discuta despre motivele pentru care ar trebui să iei în considerare publicitatea pe TikTok, și cum să procedezi ca să faci acest lucru.
Dacă ești un Baby Boomer, sau cineva care nu a ținut pasul cu trend-urile din social media are tinerilor, ai putea fi surprins de popularitatea recentă a rețelei de socializare. TikTok a crescut semnificativ și a devenit cea de-a șaptea platformă de socializare din lume. Are un număr mai mare de utilizatori decât unele dintre platformele mai cunoscute, precum Snapchat, Twitter și LinkedIn.
Într-adevăr, TikTok a fost a șasea aplicație clasată la nivel global de către utilizatorii activi lunari în 2019, iar succesul sau a continuat până în 2020.
Natura aplicației, care conține videoclipuri de 15 până la 60 de secunde, limitează numărul de locuri publicitare disponibile, comparativ cu alte aplicații precum Twitter, ceea ce înseamnă că este mai puțin probabil ca anunțul tău să se piardă în mulțimea de reclame concurente.
TikTok a introdus platforma de publicitate în 2019, similară cu cea oferită de Facebook, facilitând crearea reclamelor. Cu toate acestea, publicitatea pe TikTok nu e pentru fiecare afacere. Prima regulă a publicității pe rețelele de socializare este să marchetezi locul în care publicul tău țintă își petrece timpul. Prin urmare, nu are sens să faci publicitate pe TikTok dacă vinzi unui grup demografic greșit. În mod copleșitor, TikTok e tărâmul Generației Z și al milenialilor – 41% dintre utilizatori au vârste cuprinse între 16 și 24 de ani și aproximativ 50% din audiența globală TikTok are sub 34 de ani.
Platforma self-service TikTok ajută brand-urile să facă reclame în-feed. Pentru majoritatea celorlalte opțiuni, va trebui să lucrezi cu un TikTok Ad Account manager.
Aceasta e cea mai rentabilă opțiune pentru întreprinderile mici și mijlocii. Abilitatea de a utiliza platforma self-service face procesul mai simplu, iar aceste reclame sunt în general mai ieftine decât alte tipuri. Acestea apar în fluxul nativ al paginii “For You”.
Aceste reclame sunt mai intruzive decât cele native. Ele apar îndată ce utilizatorul deschide aplicația, preluând ecranul pentru câteva secunde înainte de a se transforma într-o reclamă In-feed. Din motive evidente, TikTok limitează numărul de reclame tip Brand Takeover.
Provocările cu hashtag-uri au devenit un element de bază al TikTok-ului. Cineva stabilește provocarea într-un videoclip, încurajând spectatorii să repete un anumit act, înregistrându-se singuri și încărcând videoclipul pe profilul lor. Provocările cu hashtag ale brand-urilor sunt aceleași cu cele ale membrilor obișnuiți TikTok și ale influencerilor. În schimb, acestea sunt plătite de brand și prin urmare, au prioritate.
Aceste reclame apar în unele din cele mai creative locuri din aplicație, precum stickerele și contentul 3D / AR furnizat de brand-uri.
Reclamele TikTok erau inițial scumpe. Doar companiile mari luau în considerare crearea de reclame în platformă. Acest lucru s-a schimbat însă odată cu apariția reclamelor In-feed și a platformei self-service.
Costul precis al reclamei depinde de o serie de factori, inclusiv obiectivul tău de marketing, cuvintele cheie vizate, mărimea publicului pe care intenționezi să-l targetezi, ora din zi și ziua săptămânii, dar și concurența.
Conform TikTok, bugetul minim la nivel de campanie este de 2,000 de RON, iar bugetul minim la nivel de Ad Group este de 200 de RON.
Prima etapă a setării unei campanii publicitare pe TikTok este crearea contului. Evident, trebuie să parcurgi acest proces o singură dată. Vei selecta regiunea și vei alege dacă setezi anunțuri pentru o companie, sau pentru un cont individual. Apoi, vei răspunde la o serie de întrebări, oferind toate detaliile necesare. Acesta nu este încă un proces complet automatizat, așadar, după fiecare pagină de întrebări, vei primi un mesaj care spune că TikTok te va contacta din nou. Presupunând că îndeplinești toate criteriile, unul dintre reprezentanții TikTok va crea un cont pentru tine.
După ce ai un cont, poți începe să îți configurezi campania. După prima campanie, aceasta va fi întotdeauna prima parte a oricărei noi campanii pe care o vei configura.
TikTok folosește același tip de sistem folosit de Facebook și de majoritatea celorlalte companii de publicitate pe rețelele de socializare. La nivelul superior, vei avea o campanie publicitară cu un obiectiv, căreia îi vei aloca un buget specific. În cadrul acestei campanii, poți avea diverse Ad Group-uri. Acestea sunt o colecție de ad-uri pe care le vizezi către un anumit public, utilizând o parte din bugetul tău general. La cel mai jos nivel, ai ad-urile individuale care se alocă fiecărui Ad Group din campanie.
Pentru a începe campania, dă click pe butonul “Campaign” din tabloul de bord și apoi pe “Create”. TikTok îți va solicita să stabilești un obiectiv particular pentru campania respectivă. Poți alege între trafic, conversii sau instalări de aplicații.
De asemenea, poți acorda un nume campaniei și poți stabili bugetul total al acesteia. De asemenea, poți seta și o limită a bugetului zilnic alocat.
În etapa următoare, vei configura Ad Group-ul pentru campania ta. Începe cu unul singur și pe parcurs vei adăuga mai multe.
Apoi, poți alege fie placement-uri automate, fie vei selecta personal placement-urile. TikTok va solicita apoi detaliile necesare pentru configurarea Ad Group-ului. Acestea includ orice adresa URL relevantă, nume afișate, imagini și categorii. Aceste întrebări depind de obiectivul tău publicitar.
Acest pas este vital pentru o campanie de succes. TikTok îți va pune o serie de întrebări, astfel încât să îți poată direcționa reclamele către publicul corect. Cu cât poți viza mai bine publicul, cu atât vei avea mai puține reclame irosite.
Poți face acest lucru utilizând factori precum sex, locație, vârstă interese, conexiuni și chiar versiuni ale sistemului de operare.
De asemenea, poți crea segmente de public personalizate, pe baza unor factori precum datele de contact ale clientului, traficul site-ului web, activitatea aplicației sau engagement. Dacă intenționezi să trimiți trafic către un site web, trebuie mai întăi să instalezi Pixel-ul TikTok pe site pentru a putea urmări fluxul de vizitatori.
Deși ai avut ocazia să setezi un buget total pentru campanie într-o secțiune anterioară, TikTok va solicita acum să setezi bugetul pentru Ad Groups și să stabilești un program de rulare al ad-urilor. Poți selecta fie un buget total, fie unul zilnic.
Poți opta pentru difuzarea continuă a anunțurilor pe o anumită dată și la un anumit interval orar. Alternativ, poți alege să utilizezi Dayparting atunci când alegi anumite ore din zi pentru a difuza reclamele publicului selectat.
Nu are rost să implementezi o campanie pe TikTok fără a stabili în prealabil un anumit obiectiv de optimizare. Acesta reprezintă cuantificarea a ceea ce speri să realizezi prin intermediul campaniei. Trebuie să identifici câteva valori cheie pe care dorești să le modifici, că urmare a campaniei tale.
TikTok te va întreba dacă dorești să îți optimizeze anunțurile pentru conversii, click-uri sau afișări. Acest lucru va afecta licitarea, deci este vital să îți cunoști obiectivul de optimizare. TikTok încearcă să difuzeze reclamele persoanelor din publicul țintă, care ar putea efectua acțiunea dorită (conversii, click-uri sau impresii).
Evident, nu poți seta o reclamă fără materialele creative. TikTok oferă un Tool foarte util – Video Creation Kit, care ajută foarte mult în acest proces.
De îndată ce reclama rulează, îi poți vedea performanța în tabloul de bord al TikTok-ului. Poți utiliza diverse filtre pentru a căuta în detaliu, a descoperi informații relevante despre performanța ad-urilor, a Ad Grop-urilor și a campaniei.
Dacă îți dorești să îți promovezi afacerea prin tiktok` ads, apelează la Magnetif – o agentie de seo si ppc specializată în maximizarea potențialului brand-urilor!