BLOG

Promovare online de succes: Ce platforme să alegi pentru campanii reușite?

Promovare online de succes: Ce platforme să alegi pentru campanii reușite?

Deși poate părea un clișeu, totul este la un click distanță, mediul online fiind parte integrantă a vieții noastre. Indiferent dacă ai nevoie de servicii de catering, produse de înfrumusețare, electrocasnice sau pur și simplu cauți o casă, le poți găsi cu ușurință pe internet.

Platformele de social media ne ușurează și mai mult situația atunci când căutăm un anumit produs sau serviciu, însă ele sunt deosebit de utile și celor care doresc să își promoveze afacerea. Cu toate acestea, poate fi dificil să găsești platforma potrivită de social media, pentru tipul de promovare de care brandul tău are nevoie.

De aceea, în continuarea acestui articol, îți prezentăm care sunt platformele de promovare cele mai utilizate în România și avantajele lor.

Facebook

Cu aproximativ 12 milioane de utilizatori, Facebook este cea mai populară platformă de social media în România. Aceasta poate fi utilizată pentru a îndeplini numeroase obiective de marketing, grație posibilității detaliate de targetare. Astfel, te poți adresa direct publicului tău țintă, ținând cont de datele demografice, interesele și comportamentul online al consumatorilor.

Facebook Ads îți pune la dispoziție diferite formate de anunțuri, precum imagini, videoclipuri, carusele sau prezentări, pentru a crea reclame captivante, ce atrag atenția utilizatorilor. Îți dorești încurajarea interacțiunii cu brandul tău? Atunci tot Facebook este o alegere inspirată. Utilizatorii interacționează cu tine prin comentarii, distribuiri și reacții, fiind o oportunitate de a construi o comunitate online în jurul brandului.

De altfel, dacă obiectivul tău este creșterea notorietății brandului, Facebook este o alegere înțeleaptă pentru a te conecta cu clienții tăi. La fel se întâmplă și dacă ai o afacere locală și vrei să promovezi evenimente sau reduceri. Utilizând promovarea prin Facebook, te vei putea adresa rapid la nivel local persoanelor interesate de ceea ce oferi.

Ține cont că reclamele sunt structurate în funcție de obiective, precum:

  •  Awareness – pentru creșterea popularității brandului;
  • Consideration –  pentru reclame de tip traffic, lead generation sau video views;
  • Conversion – cu obiectivul principal de a genera conversii. 

Cât timp îți vei structura campaniile în funcție de scop și de interesele utilizatorilor, vei avea succesul dorit. Pentru rezultate mai bune, folosește Facebook în paralel cu alte platforme, precum Instagram sau Google. Adaptează campaniile în funcție de obiectivele dorite și monitorizează performanțele, pentru ajustarea lor atunci când este necesar.

Google Ads

Modul de livrare a reclamelor prin Google Ads diferă de Facebook, întrucât în cazul acestei platforme, decizia de cumpărare sau de acțiune a utilizatorului există deja. În cazul în care aceasta nu este clară, reclamele afișate în topul căutărilor pot convinge utilizatorul să se decidă.

Formatele de reclame disponibile în Google Ads se diferențiază, în funcție de obiective, în:

  •  Brand awareness;
  •  Leads; 
  • Vânzări;
  • Trafic;
  • Considerație;
  • Reach;
  • App installs. 

Odată ce ai ales unul dintre aceste formate, urmează să stabilești tipul de reclamă dorit, respectiv search, display, discovery, app, local, video sau shopping.

Datorită utilizării crescute a motorului de căutare Google în România, acesta permite adresarea către public larg, după o targetare precisă. În plus, poate fi utilizat pentru orice tip de strategie dorești, fiind potrivit pentru campaniile de lansare a produselor, serviciilor sau evenimentelor, atunci când vrei să obții rezultate rapide.

Urmează o perioadă de reduceri în magazinul tău online? Atunci ai nevoie de servicii Google Ads, care te ajută să te adresezi direct celor interesați de ofertele tale, pentru a maximiza impactul promoțiilor tale. La fel poți proceda și în cazul lansării unui brand nou, situație în care beneficiezi de o expunere imediată în căutările relevante. Aceasta contribuie semnificativ la creșterea notorietății de brand.

În unele cazuri, concurența pentru anumite cuvinte cheie poate fi foarte mare, iar clasarea organică este dificilă, situație în care clicurile plătite îți pot fi de ajutor. Nu în ultimul rând, Google Ads îți oferă o perspectivă mai clară asupra comportamentului consumatorilor, putând fi utilizat împreună cu alte canale, pentru rezultate optime.  

Instagram Ads

Dacă vrei să te adresezi audienței tinere, cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, Instagram este platforma perfectă pentru a-ți rula reclamele. În comparație cu Facebook, Instagram Ads pune accentul pe conținutul audiovizual și mai puțin pe text.

Pentru a-ți face cunoscutele produsele și brandul, poți alege dintre formatele:

  • Stories Image;
  • Video; 
  • Single Image;
  • Carousel;
  • Stories Carousel;
  • Slideshow. 

De aceea, Instagram este o platformă preferată de persoanele care oferă servicii și produse din categoriile călătorii, design interior, frumusețe, modă sau bijuterii, printre altele.

Vrei să construiești o comunitate în jurul brandului tău? Atunci Instagram Ads îți oferă această oportunitate, întrucât are o cultură puternică a interacțiunii și engagementului. Creează postări personalizate și stories despre evenimente, lansări sau promoții speciale, care pot avea un impact semnificativ.

Alege această platformă și pentru a colabora cu influenceri, care vor îmbunătăți popularitatea brandului tău și încrederea în rândul clienților. În cazul în care ai un magazin online, Instagram oferă funcționalități pentru etichetarea produselor și facilitarea achizițiilor direct din aplicație, ceea ce poate avea un impact pozitiv asupra creșterii vânzărilor.

Astfel, ai la dispoziție numeroase posibilități de utilizare a platformei, pentru a-ți îndeplini obiectivele de marketing, fie că sunt de creștere a vânzărilor, fie de îmbunătățire a popularității brandului.  

LinkedIn Ads

Utilizatorii LinkedIn își pot crea un profil, pentru a avea acces la un feed de informații, asemeni platformei Facebook. Ei își pot construi o rețea de urmăritori, iar reclamele vor fi afișate în mod natural în feed-ul acestora, fiind disponibile mai multe formate pentru reclame.

Prin urmare, dacă îți dorești promovarea prin LinkedIn Ads, ai la dispoziție reclamele de tip:

  • Sponsored Content –  prin care poți targeta audiența cu precizie;
  • Sponsored Messaging – este o reclamă de tip mesaj sponsorizat, prin care te adresezi direct audienței tale;
  • Text Ads – acest tip de reclamă apare în lateralul feedului și permite adăugarea unei imagini;
  • Dynamic Ads – perfecte dacă preferi reclamele dinamice, afișate în funcție de interesele utilizatorilor.

Reclamele afișate pe LinkedIn îți permit să te adresezi direct audienței de care afacerea ta are nevoie. Acestea sunt apreciate pentru targetarea detaliată, întrucât ai acces la informații valoroase cu privire la locul de muncă al utilizatorilor, funcțiile și studiile acestora, dar și la filtre demografice.

Cu toate că impactul unei campanii de promovare prin Facebook, Google sau Instagram este semnificativ, LinkedIn Ads excelează la mediul profesional. Acest aspect este crucial, dacă produsele sau serviciile pe care tu le oferi sunt importante pentru o anumită industrie. Tocmai de aceea,  platforma poate fi inclusă cu succes în strategia de promovare a afacerii tale. 

Cum alegi cea mai potrivită platformă pentru promovare?

Alegerea platformei potrivite de promovare depinde de obiectele de marketing pe care vrei să le îndeplinești. Dacă ești orientat către business și networking profesional, LinkedIn Ads este potrivit pentru tine. Instagram Ads îți oferă mediul potrivit pentru a te adresa publicului tânăr și a crește notorietatea brandului, dar și conversiile.

Google Ads și Facebook Ads răspund mai multor nevoi de publicitate plătită, iar combinarea celor două poate fi soluția pentru o mai bună vizibilitate și încredere a brandului. Mai mult decât atât, utilizarea simultană a celor două platforme îți oferă date despre potențialii clienți și cei existenți, fiind posibilă retargaterea lor dintr-o sursă în alta.

Folosește Facebook pentru a beneficia de o nouă bază de clienți, în timp ce Google îi poate direcționa către a-și manifesta dorința de achiziție față de un anumit produs sau serviciu.

Așa cum fiecare afacere este unică, nu există o formulă general valabilă de promovare, care să funcționeze pentru un anumit sector de activitate. De aceea, fiecare campanie se adaptează în funcție de specificul afacerii, competiție și obiective. În plus, acestea se ajustează în mod constant, în funcție de rezultatele obținute, pentru a atinge performanța dorită.