Se scriu multe despre conversii, astfel că, pentru orice proprietar de magazin online, optimizarea conversiilor nu este doar un obiectiv, ci și una dintre cele mai mari provocări. Prin urmare, în jurul acestui subiect au apărut multe mituri. În continuare, însă, vei afla ce presupune rata de conversie și de ce este atât de importantă optimizarea ratei de conversie.
În contextul unui site web, conversia înseamnă toate acțiunile efectuate de utilizatori și sunt dorite de proprietarul site-ului web.
Conversia include, de exemplu, lăsarea datelor de contact, crearea unui cont, abonarea la newsletter, descărcarea unei cărți electronice, clic pe un banner publicitar, vizionarea unui videoclip, adăugarea de produse în coș sau achiziționarea de produse. Iar acțiunile care sunt considerate o conversie vor varia în funcție de scopul site-ului, de aceea optimizarea ratei de conversie este atât de importantă.
Rata de conversie este un indicator care arată dacă un site își atinge obiectivul. Acesta este numărul de conversii pe vizită pe pagină. Indică procentul de vizite când a fost efectuată conversia. Și se calculează pe baza următoarei formule:
Rata de conversie= numărul de conversii / numărul de vizite X 100%
Optimizarea conversiilor, cunoscută și sub numele de CRO ( Conversion Rate Optimization), se referă la luarea de măsuri pentru a îmbunătăți eficiența unui site web. Constă în introducerea unor modificări în structura site-ului pentru a încuraja mai multe persoane să efectueze o anumită acțiune: abonarea la newsletter, lăsarea datelor sau cumpărarea.
Pentru a optimiza conversiile, se pot include activități precum:
Dacă dorești mai multe vânzări, poți acționa în 2 moduri:
În primul caz, investești, de exemplu, în SEO, PPC și aduci mai mulți oameni pe site. Majoritatea companiilor aleg această soluție. Cu toate acestea, dacă site-ul tău nu este utilizabil( adică optimizat pentru conversie), banii pe care îi cheltuiești pentru aceste activități vor fi pur și simplu irosiți.
Avantajele optimizării ratei de conversie:
Dacă reușești să crești rata de conversie cu 10%, magazinul tău înregistrează cu 10% mai multe conversii în fiecare lună, fără a genera trafic suplimentar.
Cu aceleași cheltuieli publicitare, poți obține mai mulți clienți. Acest lucru înseamnă că pentru fiecare leu pe care îl investești, vei câștiga mai mult profit.
De exemplu, se întâmplă ca magazinele online să apeleze la Google AdWords. Dar înainte de a optimiza rata de conversie, un astfel de anunț nu este profitabil. Acest lucru poate fi schimbat tocmai prin optimizarea ratei de conversie.