Pentru o strategie de optimizare SEO off page eficientă, este importantă includerea tehnicilor de link building în scopul obținerii de trafic relevant pe site. În acest articol, vei afla ce este un link, ce reprezintă link building-ul și care sunt cei mai importanți pași pentru construirea unui plan de link building de succes.
Link-ul sau hyperlink-ul este un termen general și poate face referire la conexiunea dintre două sau mai multe pagini de pe internet. Cu ajutorul link-ului, utilizatorii sunt trimiși către un site sau o pagină web sau către orice alt document sau informație de pe internet sau din afara sa. Motoarele de căutare folosesc link-uri pentru a descoperi site-uri sau pagini web pentru a fi clasate în SERP.
Astfel, prin etapa de crawling, motorul de căutare trimite un “bot” către site-ul sau pagina web și accesează conținutul acestora, apoi prin indexing “înțelege” conținutul, iar prin ranking ordonează și clasifică site-ul sau pagina web conform unui algoritm. Pentru o strategie SEO performantă, este esențial ca site-ul să fie crawled și indexat corect. Pentru a înțelege importanța link building-ului, trebuie întâi să se înțeleagă cum se formează link-urile și cum sunt văzute acestea de către motoarele de căutare: un link este format din etichetele <a> şi </a>, cu atributele: href – adresa fişierului destinaţie;
target – în ce fereastră se va deschide fişierul destinaţie;
title – o mică descriere a link-ului, sub formă de titlu.
Link-urile pot fi de 3 tipuri: interne (către locuri din pagină), locale (către alte pagini, dar pe același site) și globale (în afara site-ului).
Link building-ul este un proces esențial al optimizării SEO și reprezintă afilierea site-ului sau paginii web cu referințele externe (link-uri) care dețin autoritate SEO pentru creșterea vizibilității în SERP. Google a confirmat că link-urile și conținutul de calitate sunt doi dintre cei mai importanți factori de clasare pentru SEO.
Atunci când motorul de căutare realizează etapele de crawling, indexing și ranking, nu se limitează doar la conținutul site-ul sau paginii web, ci se “uită” și la numărul de link-uri externe care trimit către site și la calitatea acestora. În acest sens, cu cât există mai multe link-uri de calitate și cu autoritate SEO, cu atât site-ul este clasat mai bine în SERP. Cu ajutorul algoritmului PageRank, Google măsoară calitatea acestor link-uri. Recent, Google penalizează tehnicile de link building de tipul “black hat”, care includ folosirea în exces a cuvintelor cheie, deghizarea conținutului (cloaking), achiziționarea de link-uri sau etc. De aceea, nu este indicată folosirea acestor tehnici pentru că dăunează reputației site-ului și poate afecta clasamentul său pe Google.
Analiza competitorilor se realizează prin instrumente SEO profesionale și se identifică site-urile care oferă același tip de produse sau servicii sau folosesc aceleași cuvinte și expresii cheie. Specialiștii SEO monitorizează evoluția expresiilor/cuvintelor cheie și optimizează conținutul în funcție de rezultate.
Magnetif oferă servicii de optimizare SEO off page si on page, optimizarea ratei de conversie, campanii PPC, content marketing, web design și dezvoltare web. Contactează-ne acum și află care este cea mai potrivită soluție pentru afacerea ta!
Sursa: https://yoast.com & https://moz.com