Începând cu data de 22 mai, Google suferă noi modificări la algoritmul de ranking. Tool-urile de tracking, absolut toate, par că funcționează complet diferit, și nu într-un sens bun. Schimbările din rezultatele Google Search sunt în totalitate noi pentru comunitatea de seo. Tocmai de aceea, mulți marketeri bănuiesc că este un core update sau un update vechi de genul Penguin and Panda.
Deși pare unul dintre cele mai importante și volatile update-uri, Google nu a confirmat încă acest update de algoritm. În orice caz, dacă observi modificări începând cu data de 22 mai, nu ești singurul.
Discuțiile din comunitate nu se potrivesc însă cu datele raportate de tool-urile de tracking. Poate că este o întârziere, fiind un update făcut în weekend. Însă lucrurile nu stau deloc bine. Noi credem că a fost o mișcare greșită, care a dereglat funcționarea corectă a instrumentelor Google, însă este prea devreme să fim siguri. Din această cauză, îți recomandăm să verifici funcționarea corectă a site-ului tău în Google Search.
Iată cum au arătat rezultatele în Google Search Ranking în data de 22 mai a acestui an.
În mod normal, datorită unor astfel de actualizări, comunitatea SEO ar fi fost mai mult decât activă, încercând să descopere ce se întâmplă. Acest lucru nu este însă valabil, probabil din cauza zilelor libere. Nu se discută totuși despre scăderile în ranking care au avut loc în ultima perioadă.
Toate aceste actualizări nu au legătură cu MUM (Multitask United Model). Acest serviciu nu este încă live. Iată câteva detalii interesante însă acest program:
Înțelegerea limbajului într-un mod cât mai natural a ridicat întotdeauna dificultăți pentru algoritmii Google, însă datorită unei investiții continue în AI, s-a propus o nouă variantă. La conferința anuală din 2021, Google a anunțat că acest model este de 1000 de ori mai puternic și mai performant decât BERT, varianta lansată și folosită începând cu 2019. Acesta va fi în curând înlocuit. Așteptăm mai multe update-uri din partea reprezentanților oficiali.
Zilele trecute, Google a dat bătăi de cap celor care doreau să acceseze raportul de performanță al Google Search Console, însă a revenit cu completări pe data de 26 mai, spunând că va elimina filtrul generic de Rich results.
Adevărul este că această schimbare este binevenită. Google oferă deja detalii despre aproape toate tipurile de Rich results, așadar eliminarea acestei opțiuni va mai clarifica puțin lucrurile și va ușura citirea unui astfel de raport. Nu va afecta în vreun fel rankingul sau traficul unui site, ci va fi doar o reorganizare a raportului.
Când va fi eliminat? Începând cu 1 august, Google va scoate această opțiune din interfața Search Console și din Search Console API.
Dacă te întrebi cum va arăta interfața, atunci vei fi bucuros să afli că vor fi afișate rezultate rich results specifice pentru care se califică site-ul tău în filtrul de apariție în search.
Deși Google a amânat termenul limită pentru indexarea site-urilor pe mobil prima oară din septembrie 2020 în martie 2021, încă nu s-a finalizat acest proces. Deși acest proces a început acum 4 ani și jumătate, Google are încă o multitudine de site-uri care nu au migrat.
John Mueller, reprezentant Google a comentat pe Twitter, spunând că “Echipa încă lucrează pentru soluționarea acestei probleme. Există dificultăți cu câteva site-uri, din această cauză am rămas oarecum în urmă.” Acesta a fost răspunsul oferit în momentul în care a fost întrebat de ce Google Search Console afișa un site indexat pe desktop și nu pe mobil.
Nimeni nu știe însă cât va mai dura până ne vom putea bucura de o indexare totală în acest sens. Google a depășit deja termenul din martie 2021. Deși speram să fie gata în mai anul acesta, este evident că acest lucru nu va fi posibil.
Pentru a afla cum poți indexa și tu website-ul tău în acest fel, accesează blogul Google Search Central.
Pentru a face un rezumat al lunii mai, Google a lansat numeroase update-uri neconfirmate pe 22 mai, 19 mai, 16 mai, 13 mai, 7 și 9 mai, precum și pe 1 mai.
Verifică site-urile de care te ocupi pentru a avea cele mai bune rezultate și a fi la curent cu noile schimbări aduse algoritmului.