În ultimul timp umblă vorba unor noi actualizări aduse algoritmului de căutare a Google Search, cu precădere în aria de clasament. Deși se știe că Google își actualizează continuu serviciile oferite, de această dată, ele au un impact destul de puternic în privința performanței campaniilor tale seo.
A trecut destul de mult de la ultima actualizare core, care a luat loc în decembrie 2020. Tocmai din această cauză, Google a anunțat, 6 luni mai târziu, o nouă actualizare de acest fel. Deși actualizarea pentru algoritmul de product review a fost lansată pe 22 aprilie, așteptăm cu nerăbdare noua experiență oferită de Google.
În această notă, au fost câteva modificări neconfirmate încă de Google începând cu data de 23 aprilie, până aproape de 1 mai. Bănuim că au legătură cu actualizările de tip product review, pentru a oferi servicii complete, care să nu producă probleme marketerilor. Tocmai din cauza acestora, multe persoane din industria SEO au observat modificări în clasamente în această perioadă.
Google Ads are un bug în secțiunea de Loval Service Ads care poate schimba Bidding Mode din Maximize Leads în Max Per Lead. Google a confirmat această problemă și lucrează pentru a o rezolva.
În cazul în care folosești Local Services Ads, îți recomandăm să verifici setările pentru a fi sigur că funcționează corect. Doar în acest mod poți evita eventuale scăderi în rezultatele campaniilor tale.
Pe Twitter, tot mai mulți advertiseri au semnalat această problemă. Unii dintre ei s-au plâns că acest bug le-a impactat în totalitate rezultatele campaniilor. Mulți clienți au suferit pierderi în materie de buget și cheltuieli. Google a semnalat însă remedierea acestei probleme pe data de 6 mai.
În ultimul timp, una dintre cele mai mari probleme SEO este încărcarea rapidă a website-urilor. Timpul recomandat este de până la 3 secunde însă acest lucru nu este întotdeauna posibil. Unul dintre cele mai importante aspecte este reprezentat de calitatea și mărimea imaginilor.
În acest caz, mulți aleg să schimbe formatul imaginilor de la .png sau .jpg la .svg pentru a beneficia de îmbunătățiri ale timpului de încărcare și ale performanței site-ului. Ceea ce trebuie să ai în vedere e că imaginile pe care le folosești generează trafic. Însă dacă schimbi formatul imaginilor, acestea se consideră elemente cu totul noi, care din păcate nu mai generează rezultatul dorit. Algoritmul Google Image Search este lent atunci când vine vorba de identificarea redirecționărilor sau procesarea imaginilor noi.
2. Verifică câteva imagini populare de pe landing page în Page Speed Insights. Observi vreo problemă de încărcare cauzată de dimensiunile fotografiilor?
3. În cazul în care există probleme semnalate, poți încerca cîteva variante de a rezolva problema. Nu există o soluție universală, cel mai bine este să încerci, iar apoi, să analizezi noile rezultate.
Pe 6 mai, Google a postat podcastul său Search Off the Engine Report în care s-a discutat, într-un cadru plin de umor și pozitivism, despre factorii de ranking pe care i-ar folosi pentru un motor de căutare ipotetic numit Steve. În acest fel, s-au făcut înțeleși că actualizarea de page update nu joacă un rol atât de important în ranking-ul paginii.
De asemenea, Google renunță la fragmentele tip scroll-to-text în rapoartele de performanță Google Search Console. În acest fel, nu vei mai putea vedea dacă vizitatorii dau click pe imaginile sau decupajele evidențiate în scroll-to-text.
Google Analytics nu influențează rankingul. John Muller, reprezentant Google, a declarat că Google nu utilizează Google Analytics pentru a determina rankingul unui site. De asemenea, acesta nu va influența website-ul în vreun fel, în urma actualizării de tip page update.