Marketingul digital este o soluție modernă care ajută la atragerea clienților și, implicit, la creșterea vânzărilor. Dar ce este acesta mai exact și ce beneficii îți va aduce implementarea strategiilor de publicitate moderne?
Marketingul digital are un potențial publicitar foarte mare, care așteaptă doar ca cineva să profite de el. Acesta are de a face cu crearea și diseminarea de conținut prin canale digitale (site-uri web, site-uri de rețele sociale, e-mail, aplicații pentru dispozitive mobile). În plus, promovarea conținutului pe cont propriu, plătit și independent de canalele digitale ale companiei, folosind multe instrumente diferite, inclusiv :
Deși fiecare dintre canalele menționate mai sus oferă posibilități ușor diferite, ele au un lucru în comun – conversia ridicată, efecte măsurabile, personalizarea mesajului publicitar, optimizarea activităților de marketing și controlul total asupra cheltuielilor.
Ca parte a strategiei de marketing digital, agenția de marketing digital definește obiectivele, destinatarii și dezvoltă un plan de acțiune datorită căruia compania ta va ajunge cel mai bine la clienți. Strategiile individuale, inclusiv cele prin intermediul rețelelor sociale, determină direcția unei anumite campanii sau program și cadrul de evaluare a rezultatelor.
Ce este important? În zilele noastre, când totul este digital , funcțiile de marketing digital au fost integrate în aproape fiecare aspect al activității de afaceri. Acest lucru schimbă fundamental modul în care întreprinderile și companiile comunică cu clienții și le prezintă oferta. Prin urmare, dacă o anumită companie nu poate implementa o strategie de marketing digital pe piața globală de internet, nu va putea concura eficient.
Utilizatorii de astăzi folosesc de bunăvoie e-mailul, site-urile de rețele sociale, laptopurile, tabletele și smartphone-urile. Acesta este motivul pentru care se așteaptă ca toate companiile aflate în mediul online să-i însoțească cu servicii excelente.
Cele mai utilizate canale pentru realizarea acestui tip de marketing sunt:
Marketingul prin intermediul rețelelor sociale este o modalitate excelentă de a ajunge la un anumit grup de destinatari și de a stabili contacte directe cu clienții. În ceea ce privește alegerea platformei sociale, aceasta ar trebui să depindă de caracteristicile publicului căruia i se adresează mesajul, dar cele mai frecvente sunt acele servicii Facebook Ads.
Marketingul prin e-mail este unul dintre cele mai vechi și mai populare tipuri de marketing digital. Conținutul din e-mailuri poate conține date despre produse și servicii, informații despre vânzător și evenimente importante viitoare. Totuși, potrivirea conținutului și a ofertei potrivite este un factor important de stimulare a interesului clienților.
Marketingul de conținut este o activitate de marketing care ajunge la mulți potențiali clienți cu un mesaj personalizat. Deși conținutul poate și ar trebui să fie utilizat pe diferite canale de marketing, toate trebuie să fie consecvente în stil și mesaj.
O strategie bună de optimizare pentru motoarele de căutare face ca site-ul tău să apară mult mai sus și mai des în rezultatele căutării Google. Drept urmare, atrage mai mulți utilizatori către sine. O strategie PPC este o ofertă de plată pe click pe un anumit link. Majoritatea rețelelor sociale și a motoarelor de căutare oferă posibilitatea de a utiliza acest tip de strategie. O agenție de PPC ajută cu reclame PPC care apar în canalele țintă ale potențialilor clienți. Strategia SEM este o variantă foarte eficientă a strategiei PPC.
Te întrebi care sunt beneficiile marketingului digital? Există într-adevăr o mulțime de posibilități de acțiune – tot ce trebuie să faci este să le adaptezi la profilul clienților tăi și vei vedea cât de mult poți câștiga din astfel de activități. Cele mai mari beneficii ale marketingului digital sunt: măsurabilitatea efectelor, personalizarea mesajului publicitar, optimizarea costurilor.