BLOG

Marketing full-funnel: Cum te ajută în strategia PPC?

Marketing full-funnel: Cum te ajută în strategia PPC?

În fiecare lună sunt mii de utilizatori care îți accesează site-ul, dar niciunul nu se transformă în client? Înțelegem cât de dezamăgitoare poate fi această situație pentru tine, însă există soluții de marketing funnel pe care le poți implementa, care duc la creșterea vânzărilor și fidelizarea clienților.

Funnelul de vânzare este important într-o strategie de marketing digital și propune introducerea produselor și a serviciilor pe care le oferi în fiecare nivel de călătorie a cumpărătorului (customer journey). Această abordare îți poate fi de ajutor și în strategia PPC.

Ce presupune o strategie PPC de tip full-funnel?

O strategie PPC full – funnel presupune să iei în considerare toate etapele din ciclul de vânzare, pentru a direcționa campaniile de publicitate plătită către publicul țintă, înainte ca acesta să îți cunoască brandul sau să știe exact ce soluție sau produs caută.

Deși unii marketeri se pot concentra pe dobândirea de clienți în etapele finale ale funnelui, rata de conversie poate fi mult mai mare dacă îi vizezi încă din etapa de conștientizare. Consideră acoperirea întregului funnel cu o strategie PPC și ai oportunitatea de a interacționa cu clienții tăi în toate fazele deciziei de cumpărare, de la conștientizare, la considerare și în cele din urmă la conversie.

Privește o astfel de strategie precum o îndrumare pe care o oferi audienței de-a lungul călătoriei lor de cumpărare, mărindu-ți în acest fel șansele de a-i transforma în clienți. Imaginează-ți că un utilizator aflat la începutul funnelului caută informații legate de un produs sau de o problemă pe care o întâmpină. Cu o campanie PPC concentrată pe toate etapele de cumpărare, îi oferi informațiile de care are nevoie și îl direcționezi către conținutul tău, pentru a ajunge, în cele din urmă, în etapa de acțiune.

De ce este importantă o strategie PPC full-funnel?

 Există 4 stadii ale unui funnel de vânzări în PPC, după cum urmează:

  •    Awareness – Top of the funnel (TOFU)

Aceasta este prima etapă din călătoria cumpărătorului. Audiența ta încă nu te cunoaște, dar comportamentul ei sugerează un interes pentru produsele sau serviciile tale. În această etapă sunt eficiente campaniile de tip display sau video.

Optează pentru promovare prin intermediul Google Ads și social media, Google Shopping  fiind eficient în orice stagiu al funnelului. În ceea ce privește campaniile de cuvinte cheie, este de preferat să alegi cuvinte cheie generale, non-branded, pentru a atrage trafic de calitate pe site-ul tău.

  •  Discovery – Middle of the funnel (MOFU)

Aceasta este partea de mijloc a funnelului. Audiența ta știe ce deja ce anume își dorește, dar încă nu a decis ce produse sau servicii va alege. În această etapă poți utiliza campanii de căutare non-branded, cele de tip video, display, generarea cererii și remarketing.

Cuvintele cheie trebuie să fie mai specifice, întrucât interesul audienței tale este mai mare. Poți afișa reclame în funcție de produsele sau serviciile cu care au interacționat pe site-ul tău. Tot în acest stagiu, este oportun să te adresezi utilizatorilor care au interacționat cu site-ul tău, dar încă nu au făcut o achiziție.

  •  Consideration – (Middle of the funnel)

 Deja ai captat atenția potențialilor clienți, produsele și serviciile tale sunt luate în considerare și este doar o chestiune de timp până vor decide o achiziție.

  • Bottom of the funnel (BOFU)

BOFU este partea inferioară funnelului, prin care lead-urile devin clienți. În acest stagiu, poți apela la campanii de Performance Max, remarketing, de căutare pentru brand și de căutare pentru cuvinte cheie.Având călătoria cumpărătorului în minte, va fi mai ușor să creezi campanii PPC cu o rată mai mare de conversie. La Magnetif, ne pricepem cel mai bine să îți însoțim publicul țintă în toate stagiile de cumpărare, pentru a-i transforma în clienți. Contactează-ne pentru servicii PPC și află cum putem contribui la creșterea afacerii tale.