De unde știi că ai nevoie de o strategie bună de Local SEO? Cuvântul cheie din aceasta întrebare este “Local”. Deții o afacere care atrage clienți de la 0, la 15 km distanță? Clienții potențiali care caută produsele și serviciile pe care le furnizezi ar conduce până la 10 minute pentru a ajunge la afacerea ta? Dacă poți răspunde la aceste întrebări, e posibil să ai nevoie de o strategie de Local SEO.
Așadar, ce e Local SEO? Și mai ales, de ce e atât de important?
Local SEO implică optimizarea prezenței tale în online, pentru a atrage clienți pe baza căutărilor din Google și alte motoare de căutare, care conțin o indicație geografică – fie ea explicită (“agenție SEO București”), sau implicită (“agenție SEO”, căutată de o persoană din București). Conform Hubspot, 46% din toți cei care caută ceva pe Google sunt în căutare de informații locale. Iar 72% dintre consumatorii care au căutat un produs sau un serviciu local folosind căutări de tip “near me” au vizitat un magazin pe o rază de 8 km.
Așadar, funcționează Local SEO? Cu siguranță te-ai convinge de asta, dacă te-ai număra printre acele afaceri menționate mai sus. Te întrebi de unde să începi? Pentru a ilustra avantajele utilizării tehnicilor de Local SEO, am realizat o listă cu 5 motive pentru care este esențial pentru succesul afacerii tale.
Îți amintești de vremurile bune în care răsfoiai Pagini Aurii pentru a găsi companii care să ofere produsele și serviciile de care ai nevoie? Azi, tot ce faci e să introduci serviciul sau produsul pe care îl cauți într-un motor de căutare de pe laptop, desktop sau dispozitiv mobil și companiile care furnizează respectivele produse și servicii vor apărea în rezultatele căutării. Iar dacă tastezi “near me (lângă mine)”, Google îți va arăta cea mai apropiată locație la care poți ajunge cu mașina din locația ta curentă.
Dacă stai să compari Local SEO cu SEO organic, vei vedea că ambele sunt importante. Totuși, vei vrea o strategie de content marketing care să-ți ajute paginile site-ului să se claseze în rezultatele motorului de căutare pentru anumite cuvinte cheie (acesta este scopul strategiilor de SEO organic). Însă Local SEO este esențial pentru companiile care deservesc o comunitate locală. Pentru companiile globale care atrag clienți din întreaga lume, este mult mai puțin important.
Tot ce trebuie să faci e să enumeri numele companiei, adresa și numărul de telefon cu precizie și consecvență în directoarele locale. Aceste informații sunt denumite “NAP Data” (Name, Address, Phone). E foarte probabil că un robot al motorului de căutare să includă afacerea ta în paginile cu rezultate ale căutării (SERP), dacă este sigur că informațiile furnizate de ține sunt corecte și exacte.
Motoarele de căutare vor să găsească aceste informații de bază despre afacerea ta în numeroase locuri pe internet. Când găsesc aceste informații – și toate sunt consistente și corecte, au încredere în date. Însă, daca Google vede date inconsistente, le consideră mult mai puțin valabile și fiabile. Prin urmare, e mai probabil ca motorul de căutare să te ocolească în favoarea unei companii cu date NAP consistente.
Backlink-urile, sau link-urile inbound de pe site-uri de încredere joacă un rol esențial în SEO. Acestea validează existența site-ului tău, demonstrând că este o forță fiabilă în vastul univers al Internetului.
Motoarele de căutare folosesc backlink-uri pentru a determina autoritatea domeniului tău, îmbunătățind optimizarea motorului de căutare.
Directoarele afacerilor online ocupă un loc destul de important pe paginile cu rezultate ale motorului de căutare (SERP). Trebuie să știi cum să faci că afacerea ta să fie listată în aceste citații locale ale directoarelor, altfel vei pierde destul de multe oportunități de business.
S-ar putea să deții restaurantul cu cea mai bună pizza din oraș, dar dacă un locuitor nu te va găsi atunci când caută “pizza lângă mine”, va merge să cumpere direct de la competitorul tău. Iar asta ne duce la motivul #5.
Mai jos sunt cei trei piloni de bază pentru o clasare mai bună în Google Map Pack:
Am atins deja primele două puncte. Acum e timpul să vorbim despre proeminență: reputația pozitivă și comentariile de care se bucură afacerea ta pe Internet.
Cum găsesc motoarele de căutare aceste informații? Multe citații și directoare permit clienților să posteze recenzii și să dea o notă experiențelor cu companiile locale. Dacă oferi servicii excelente, afacerea ta va beneficia de acest avantaj suplimentar.
Dar asta nu e suficient pentru a obține recenzii bune. Ar trebui, de asemenea, să le și răspunzi. Așa că, dacă primești o recenzie negativă, asigură-te că îți păstrezi calmul și că răspunzi corespunzător. Lucrează la rezolvarea problemei cât mai repede posibil. Chiar și o simplă scuză e mai bună decât niciun răspuns.
Local SEO funcționează bine, dar este nevoie de timp și de răbdare. La fel și cu SEO organic. De aceea, multe companii angajează o agentie seo care oferă servicii seo de calitate, pentru a pune toate piesele laolaltă.