BLOG

Google modifica specificatiile pentru logo in paginile AMP

Google modifica specificatiile pentru logo in paginile AMP

Google modifica specificatiile pentru datele structurate pentru logo in paginile AMP

Microformatele schema.org pentru logo – https://schema.org/logo , sunt folosite de Google in pagina de rezultate si in Knowledge Panel.

Este foarte important sa se implemented microformatul logo corect. Orice eroare poate impiedica Google sa afiseze corect logo-ul.

“Logo” este o proprietate de date structurate (Structured Data Property). Ne putem referi la o proprietate ca la un obiect, iar la tipurile de date structurate (type) ca la atributele proprietatii (obiectului).

Pentru Logo sunt predefinite 2 tipuri. Acestea sunt:

  • ImageObject
  • URL

Logo se foloseste in datele structurate pentru urmatoarele tipuri:

  • Brand
  • Organization
  • Place
  • Product
  • Service

Schimbarea afecteaza doar datele structurate pentru tipurile (type) Article, NewsArticle si BlogPosting . Cel mai des, acest tip este folosit impreuna cu tipul de date structurate Organization, acesta fiind cel mai comun / raspandit.

Ce s-a schimbat la microformatul Logo?

Update-ul la pagina din Google Developers este mai mult o clarificare. Face mai clara structura pe care se asteapta Google sa o “descopere” in sursa paginilor AMP.

Sunt 2 metode de a defini microformatul logo.

O pagina poate folosi ImageObject pentru a defini logo-ul. Se poate folosi, insa, si proprietatea Logo, pentru a specifica adresa imaginii logo.

Pe cine afecteaza acest update?

Acest update afecteaza majoritatea blogurilor si a site-urilor ce au si sectiuni de blog, articole sau stiri, in special celor ce au investit resurse in optimizare seo si UX, dar si imbunatatirea vitezei de incarcare. Deci site-uri ce folosesc atat tehnologia AMP, cat si datele structurate.

Diferenta intre o proprietate de date structurate (Structured Data Property) si tip (Type)

  • Tipul (type) este un atribut al unei proprietati (Structured Data Property).
  • O proprietate poate fi privita ca si un obiect. Iar tipul (Type) poate fi un atribut al acelui obiect.

De exemplu, un apartament poate fi o proprietate, iar suprafata sa poate fi atributul.

Exemple de definire a logo-ului in datele structurate pentru AMP

Prima modalitate este de a folosi ImageObject:

{ „@context”: „https://schema.org”, „@type”: „NewsArticle”, „publisher”: { „@type”: „Organization”, „name”: „Magnetif”, „logo”: { „@type”: „ImageObject”, „url”: „https://new2.magnetif.ro/wp-content/uploads/2021/03/agentie-marketing-digital-magnetif-seo.png”
}
}
}

Secventa principal din structura de mai sus este:

{„logo”: { „@type”: „ImageObject”, „url”: „https://new2.magnetif.ro/wp-content/uploads/2021/03/agentie-marketing-digital-magnetif-seo.png”
}
}

Consta in folosirea proprietatii “logo” folosind ImageObject, urmata de url-ul logo-ului. Sunt necesare 3 linii de cod pentru a defini care este logo-ul.

A doua modalitate este de a folosi doar url-ul imaginii:

{ „@context”: „https://schema.org”, „@type”: „NewsArticle”, „publisher”: { „@type”: „Organization”, „name”: „Magnetif”, „logo”: „https://new2.magnetif.ro/wp-content/uploads/2021/03/agentie-marketing-digital-magnetif-seo.png”
}
}

In exemplul de mai sus este necesara o singura linie pentru a descrie ce este logo-ul:

„logo”: „https://new2.magnetif.ro/wp-content/uploads/2021/03/agentie-marketing-digital-magnetif-seo.png”

Modificarea paginii din developers.google.com a fost pentru a clarifica faptul ca se pot folosi ambele modele.

Anuntul oficial Google privind acest update:

Modified the publisher logo requirements of AMP Article structured data to more accurately reflect that we understand both raw URLs as well as ImageObject markup.

Articolul pentru developeri aici.