Google modifica specificatiile pentru datele structurate pentru logo in paginile AMP
Microformatele schema.org pentru logo – https://schema.org/logo , sunt folosite de Google in pagina de rezultate si in Knowledge Panel.
Este foarte important sa se implemented microformatul logo corect. Orice eroare poate impiedica Google sa afiseze corect logo-ul.
“Logo” este o proprietate de date structurate (Structured Data Property). Ne putem referi la o proprietate ca la un obiect, iar la tipurile de date structurate (type) ca la atributele proprietatii (obiectului).
Pentru Logo sunt predefinite 2 tipuri. Acestea sunt:
- ImageObject
- URL
Logo se foloseste in datele structurate pentru urmatoarele tipuri:
- Brand
- Organization
- Place
- Product
- Service
Schimbarea afecteaza doar datele structurate pentru tipurile (type) Article, NewsArticle si BlogPosting . Cel mai des, acest tip este folosit impreuna cu tipul de date structurate Organization, acesta fiind cel mai comun / raspandit.
Ce s-a schimbat la microformatul Logo?
Update-ul la pagina din Google Developers este mai mult o clarificare. Face mai clara structura pe care se asteapta Google sa o “descopere” in sursa paginilor AMP.
Sunt 2 metode de a defini microformatul logo.
O pagina poate folosi ImageObject pentru a defini logo-ul. Se poate folosi, insa, si proprietatea Logo, pentru a specifica adresa imaginii logo.
Pe cine afecteaza acest update?
Acest update afecteaza majoritatea blogurilor si a site-urilor ce au si sectiuni de blog, articole sau stiri, in special celor ce au investit resurse in optimizare seo si UX, dar si imbunatatirea vitezei de incarcare. Deci site-uri ce folosesc atat tehnologia AMP, cat si datele structurate.
Diferenta intre o proprietate de date structurate (Structured Data Property) si tip (Type)
- Tipul (type) este un atribut al unei proprietati (Structured Data Property).
- O proprietate poate fi privita ca si un obiect. Iar tipul (Type) poate fi un atribut al acelui obiect.
De exemplu, un apartament poate fi o proprietate, iar suprafata sa poate fi atributul.
Exemple de definire a logo-ului in datele structurate pentru AMP
Prima modalitate este de a folosi ImageObject:
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “NewsArticle”, “publisher”: { “@type”: “Organization”, “name”: “Magnetif”, “logo”: { “@type”: “ImageObject”, “url”: “https://magnetif.ro/wp-content/uploads/2021/03/agentie-marketing-digital-magnetif-seo.png” } } } |
Secventa principal din structura de mai sus este:
“logo”: { “@type”: “ImageObject”, “url”: “https://magnetif.ro/wp-content/uploads/2021/03/agentie-marketing-digital-magnetif-seo.png“
Consta in folosirea proprietatii “logo” folosind ImageObject, urmata de url-ul logo-ului. Sunt necesare 3 linii de cod pentru a defini care este logo-ul.
A doua modalitate este de a folosi doar url-ul imaginii:
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “NewsArticle”, “publisher”: { “@type”: “Organization”, “name”: “Magnetif”, “logo”: “https://magnetif.ro/wp-content/uploads/2021/03/agentie-marketing-digital-magnetif-seo.png” } } |
In exemplul de mai sus este necesara o singura linie pentru a descrie ce este logo-ul:
“logo”: “https://magnetif.ro/wp-content/uploads/2021/03/agentie-marketing-digital-magnetif-seo.png”
Modificarea paginii din developers.google.com a fost pentru a clarifica faptul ca se pot folosi ambele modele.
Anuntul oficial Google privind acest update:
Modified the publisher logo requirements of AMP Article structured data to more accurately reflect that we understand both raw URLs as well as ImageObject markup.
Articolul pentru developeri aici.