BLOG

Update-ul Google din octombrie: Cum îți poate afecta site-ul?

Update-ul Google din octombrie: Cum îți poate afecta site-ul?

Google a anunțat recent o nouă actualizare importantă a algoritmului: October 2023 Core Update. Acesta este al treilea core update lansat anul acesta, primele două având loc în lunile martie și august.

Asemeni update-urilor anterioare, sunt necesare săptămâni până la implementarea noilor actualizări. Descoperă în continuare în ce măsură aceste update îți poate afecta site-ul.

Ce presupune un Google Core update?

Un Google Core update este o actualizare de bază a algoritmilor motorului de căutare, care este lansată periodic. Ca de obicei, acesta urmărește îmbunătățirea experienței de căutare, fiind o oportunitate pentru unele site-uri să se poziționeze mai bine în SERPS.

Îngrijorarea cu privire la efectele pe care un core update le are asupra unui website este firească. Cu toate acestea, în următoarea perioadă poți doar să monitorizezi efectul pe care îl are asupra site-ului tău. Ține cont că Google are nevoie de timp pentru a procesa și aplica schimbările la scară largă. De aceea, unele site-uri pot reveni la clasamentele anterioare, în timp ce altele pot observa schimbări considerabile în poziționare.

De ce nu trebuie să te îngrijoreze update-ul Google din octombrie?

Modul în care poziționarea unui site este influențată de update-ul Google din octombrie depinde de cât de mult acesta se conformează noilor schimbări ale algoritmilor Google. Nu uita însă că pagina ta web poate deveni mai puțin performantă, fără să fie ceva în neregulă cu aceasta.

Update-ul are rolul de a îmbunătăți modul în care algoritmii Google evaluează conținutul. Așa cum, în urma acestui update, un site se poate clasa mai slab, altele se pot poziționa mai bine în rezultatul căutărilor.

Prin urmare, această actualizare de bază nu se adresează spamurilor. De altfel, recent a fost lansat update-ul pentru spam, care are scopul de a reduce spamurile din search results. Ca atare, dacă observi o schimbare după noul update, poate însemna că sunt îmbunătățiri pe care le poți aduce la nivel de conținut. 

Analizează-ți site-ul, luând în considerare poziția în SERPS și traficul organic pe o perioadă de mai multe zile, pentru a vedea efectele produse. Ia în considerare traficul individual al fiecărei pagini și include diferite metrici de performanță. Acestea îți vor oferi claritate cu privire la modul în care site-ul tău este afectat.

Ai nevoie de ajutor pentru a afla dacă site-ul tău performează la fel ca înainte? Atunci optează pentru servicii SEO. Un audit SEO va fi mai mult decât edificator.

Cum procedezi dacă site-ul tău este afectat?

Ai observat o rankare mai slabă a site-ului tău? Aceasta poate fi remediată începând cu calitatea conținutului pe care îl oferi. Ai nevoie de conținut relevant pentru utilizatori, care va fi apreciat de motorul de căutare.

Evaluează care sunt paginile mai afectate și pe ce tipuri de căutări. În funcție acestea, poți observa că unele pagini se clasifică mai bine, grație conținutului relevant pe care îl oferă utilizatorilor. La Magnetif putem realiza un audit SEO, în urma căruia identificăm care sunt cele mai bune soluții de optimizare, pentru ca tu să îți menții poziția puternică în mediul online.

Este posibil ca îmbunătățirile pe care le aduci unui site să nu se observe până la următorul core update. În unele cazuri însă, există actualizări constante pe care Google le efectuează, alături de cele de bază, care pot evalua și îmbunătăți performanța paginilor web, dacă modificările aduse sunt semnificative.Nu te lăsa descurajat de update-ul Google din octombrie. Reține că optimizarea unui website este o muncă continuă, pentru a ține pasul cu actualizările periodice ale algoritmilor Google, dar și cu competiția strânsă din mediul online. Cu o abordare pe termen lung a strategiei SEO și adaptarea acesteia la algoritmul Google, aflat în continuă schimbare, vei reuși să obții performanțele dorite. Noi suntem aici să îți oferim tot sprijinul de care ai nevoie.