Ghid Optimizare SEO On-Site

Ghid Optimizare SEO On-Page

Pentru o strategie SEO de succes, este nevoie de o combinație de factori pe care motoarele de căutare o consideră importantă – optimizarea seo tehnică, off-page și on-page. Specialiștii SEO cunosc faptul că optimizarea on-page trebuie să fie, în mod constant, prioritară. În acest articol, vom explica ce este SEO on-page, de ce contează și care sunt etapele acestui proces.

Ce este SEO On-page?

On-page SEO reprezintă procesul de optimizare al elementelor și conținutului site-ului sau paginii web pentru o poziționare cât mai bună în SERP și pentru a dobândi trafic organic relevant. On-page SEO înseamnă atât optimizarea conținutului site-ului sau al paginii pentru a fi relevant și de înaltă calitate, cât și optimizarea titlurilor, etichetelor HTML (meta titluri, meta descrieri), imaginilor, vitezei paginii și experienței utilizatorului.

De ce este importantă optimizarea on-page?

Optimizarea on-page ajută motoarele de căutare să interpreteze și să înțeleagă conținutul site-ului și ajută utilizatorii să înțeleagă și să găsească ceea ce caută. Dacă este înțeles modul în care utilizatorii caută un anumit produs pe Google, se poate deduce intenția de căutare a acestora și se poate realiza, mult mai ușor și eficient, etapa de keyword research.

Scopul principal al optimizării on-page este să fie ușor, atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru utilizatori, să:

-înțeleagă conținutul unei pagini web sau site

-identifice pagina respectivă sau site-ul că fiind relevante pentru expresia de căutare sau cuvintele cheie

-găsească pagină respectivă sau site-ul utile și demne de clasat pe pagina cu rezultate a motorului de căutare (SERP).

Etapele optimizarii on-page

1. Indicatiorii E-A-T

Pentru ca un site să fie clasat pe primele locuri în SERP, trebuie să se respecte câteva principii esențiale: informațiile și conținutul site-ului să fie clare, de calitate, prezentate într-o ordine ajutătoare și să ofere un nivel înalt de EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). Acesta este cadrul pe care evaluatorii Google îl utilizează pentru a se asigura că site-urile care au conținut relevant sunt clasate în top și au vizibilitate mai mare, iar cele care au conținut de calitate slabă, obțin vizibilitate mai mică.

2. Meta Titlu

Meta titlul (title tag) este un element HTML și reprezintă titlul site-ului sau paginii web. Acesta furnizează informații despre pagina sau site-ul respectiv și apare în pagina cu rezultate a motorului de căutare (ca un link), precum și în fereastra browserului. Un meta titlu lipsă, duplicat sau irelevant poate avea un impact negativ asupra rezultatelor SEO.

3. Meta Descrierea

Meta descrierea este un alt element HTML și reprezintă descrierea pe care un motor de căutare o afișează în pagina cu rezultate (textul de sub meta titlu). Optimizarea meta descrierii poate să ajute la îmbunătățirea ratei de click (CTR), site-ul obținând trafic relevant, conversii și vizibilitate.

4. Titlurile H1-H6

Aceste elemente HTML, cu valori începând de la 1 până la 6, în ordinea descrescătoare a importanței sunt destinate să structureze informația și conținutul unei pagini web pentru ca motoarele de căutare să înțeleagă în ce fel este organizată pagină respectivă.

5. Alt Text

Tot un element HTML, alternative text (alt text) descrie o imagine sau poză de pe un site sau pagină web. Optimizarea “alt text” are un impact pozitiv în clasamentul motoarelor de căutare. Atunci când un crawler Google inspectează o pagină web, acesta “citește” imaginile care conțin descrierea “alt text”, ceea ce contribuie la modul în care site-ul este indexat pe paginile cu rezultate ale motorului de căutare.

6. Optimizarea URL-ului

URL este acronimul pentru Uniform Resource Locator și reprezintă o referință sau o adresa a documentelor și a altor resurse de pe internet. La fel ca meta descrierile sau title tags, motoarele de căutare afișează adrese URL în SERP, astfel că denumirea și formatul unui URL poate avea impact asupra ratei de click (CTR). Motoarele de căutare necesită adrese URL unice pentru fiecare pagină web, astfel încât să afișeze paginile în rezultatele căutării, însă o structură și denumire clară a unei adrese URL este utilă și pentru utilizatori.

7. Viteza de incarcare a paginii

Viteza paginii măsoară viteza de încărcare a conținutul unei pagini web. Conform studiilor, aproximativ 50% din utilizatori vor abandona o pagină web dacă aceasta nu se încarcă în mai mult de 3 secunde. Google consideră viteza paginii un factor de clasare, astfel că este importantă optimizarea pentru ca site-ul sau pagina web să se încarce cât mai rapid. Pentru a testa gratuit viteza site-ului putem folosi Google Page Insights sau GtMetrix.

8. Link Building Intern

Linking-ul intern conectează o pagină dintr-un site cu o alta de pe același site, astfel că domeniul sursă și domeniul țintă rămân aceleași. Linking-ul intern ajută la navigarea pe site, definește arhitectura și ierarhia acestuia și obține autoritate la nivelul site-ului.

9. User Experience

Astăzi, optimizarea site-ului pentru mobil este esențială, deoarece peste 50% din traficul online provine de pe dispozitivele mobile. Google consideră optimizarea pentru mobil un factor de clasare: acest lucru înseamnă că dacă site-ul nu este optimizat pentru utilizatorii de telefonie mobilă, site-ul va pierde lead-uri importante sau conversii.

Prin optimizarea SEO, Magnetif își propune să ajute afacerile să obțină trafic relevant către site, să crească numărul conversiilor și vizibilitatea organică pe motoarele de căutare. Contactează-ne pentru a obține o strategie de marketing personalizată, în funcție de obiectivele afacerii tale.