Te pregătești să creezi un site web nou sau să actualizezi unul existent? Vrei ca acesta să fie creat conform bunelor practici și în conformitate cu principiile adecvate de web design? Datorită acestui articol, vei fi bine pregătit pentru a comanda un site web și îți va fi mai ușor să verifici dacă este ceea ce ți-ai dorit.
Succesul unui site web este determinat în primul rând de gradul de utilizare al acestuia, dar proprietarii de afaceri uită de asta, concentrându-și atenția pe grafică, fotografii sau animații. Un utilizator care îți vizitează site-ul vrea să primească informații imediate sau să efectueze o anumită sarcină( cumpărare, înregistrare, descărcarea unui fișier sau completarea unui formular). Dacă această sarcină este dificil sau imposibil de realizat – utilizatorul va căuta o alternativa la concurență.
Practic, obiceiurile utilizatorilor de pe internet nu sunt foarte diferite de obiceiurile clienților din magazine. Vizitatorii site-ului verifică fiecare pagină nouă, scanează textul și dau clic pe primul link care promite să le ofere ceea ce caută.
Majoritatea utilizatorilor caută ceva interesant sau util și dau clic atunci când ceva le atrage atenția. Dacă pagina nu corespunde așteptărilor sau nu găsesc informațiile de care au nevoie, părăsesc site-ul și își continuă căutarea. De aceea, este esențial să te pui în locul clientului și să construiești un site web axat în primul rând pe el.
Dacă site-ul web nu poate satisface așteptările utilizatorilor, atunci designerul și-a făcut treaba prost și compania ta pierde bani. Deci, ce influențează un design bun de site? Care sunt principiile de web design care vor face ca site-ul tău să fie estetic, captivant, ușor de utilizat și eficient?
Iată care sunt cele mai importante aspecte de care trebuie să ții cont atunci vrei un site web care să îți aducă rezultatele dorite:
Nu îi pune pe utilizatori să gândească, de aceea, un site web trebuie să fie intuitiv și structurat logic. Dacă nu se întâmplă acest lucru, atenția vizitatorului este distrasă de la atingerea scopului. Prin urmare, un design simplu este un design eficient.
Navigarea pe site acționează ca o foaie de parcurs. Aceasta determină dacă site-ul este ușor și intuitiv de navigat. În plus, îi arată utilizatorului ce este important pe site și unde va găsi informațiile de care are nevoie. Prin urmare, numai paginile esențiale și cele mai importante ar trebui incluse în meniul principal.
Asigură-te că fonturile utilizate în design sunt lizibile și vor reflecta natura companiei tale. Merită să te limitezi la două tipuri( principal și auxiliar), pentru a menține consistența și a scurta timpul de încărcare al paginii.
O paletă de culori bine aleasă poate îmbunătăți semnificativ impresia de utilizare a unui site web. Iar culorile complementare creează echilibru și armonie generală.
Creierul uman percepe și procesează imaginile mult mai rapid decât textul obișnuit. Pe scurt, o imagine valorează cât o mie de cuvinte. Alegerea fotografiilor potrivite va evoca emoții specifice și sunt extrem de eficiente în comunicare.
Utilizatorii îți vor accesa site-ul de pe multe tipuri de dispozitive – de la smartphone-uri la desktop-uri. De aceea, este esențial să fie afișat bine pe fiecare dintre acestea.
După cum a spus Steve Jobs: ”Designul este un cuvânt amuzant. Unii oameni cred că înseamnă aparență. Dar dacă te uiți mai profund, așa funcționează cu adevărat.” Din acest motiv, un bun design pentru site, pe lângă aspectele vizuale, ar trebui să aibă grijă în primul rând de impresiile legate de utilizarea ulterioară a acestuia.