Cum să treceți cu bine peste actualizările Google din 2021?

google-update

Noi actualizări de bază a algoritmilor Google au început de miercuri, 2 Iunie 2021 (Core Update 2021). Danny Sullivan a anunțat că vor fi și altele în luna Iulie 2021. Din punct de vedere istoric, Google a efectuat actualizări de algoritmi la aproximativ câteva luni distanță. Au trecut numai șase luni de la ultimele actualizări de bază, efectuate în luna Decembrie a anului 2020. Înainte de acestea, alte actualizări au avut loc în luna Mai 2020.

De ce Google efectuează două actualizări consecutive de algoritmi la o lună diferență?

Google a anunțat că unele dintre îmbunătățirile planificate pentru actualizările din luna Iunie 2021 nu sunt pe deplin gata să fie lansate acum. Așadar, Google a decis să lanseze doar o parte din îmbunătățiri, restul fiind planificate pentru luna viitoare. Google ne va ține la curent cu momentul lansării actualizărilor din luna Iulie 2021.

„Desigur, orice actualizare poate produce pierderi sau câștiguri pentru un anumit tip de conținut. Datorită naturii duale a acestor actualizări, este posibil ca o porțiune foarte mică de conținut să fie afectată în luna Iunie, fapt care se poate inversa în luna Iulie”, a anunțat Google.

La ce să vă așteptați?

La fel ca în cazul tuturor noutăților Google, clasamentele dumneavoastră pot crește, coborî sau rămâne stabile. Dar dacă sunteți afectați de actualizările din luna Iunie 2021, este posibil ca impactul să se inverseze odată cu actualizările din luna Iulie 2021. Google a menționat că majoritatea site-urilor nu vor observa actualizările… Dar specialiștii SEO care gestionează multe site-uri vor vedea probabil multe schimbări în rezultatele căutărilor Google.

Aceste actualizări vor fi la nivel global, și vor afecta toate țările. Ele vor dura aproximativ două săptămâni până la lansare. Google va confirma când lansarea este finalizată, care ar trebui să fie înainte de actualizarea privitor la experiența pe pagină, programată pentru mijlocul lunii Iunie a acestui an.

Cum să acționați dacă sunteți afectați de aceste actualizări?

Google a spus că nu există acțiuni specifice pe care trebuie să le întreprindeți pentru recuperare și, de fapt, un impact negativ al clasamentului nu poate semnala că este ceva în neregulă cu site-ul dumneavoastră. Cu toate acestea, agențiile SEO vă pot fi de ajutor în aceste circumstanțe.

De ce Google lansează aceste actualizări?

Google efectuează aceste modificări la procesul de căutare deoarece „primește miliarde de interogări în fiecare zi din țări din întreaga lume în 150 de limbi.” Pentru a rămâne competitiv și pentru a-și servi baza de utilizatori aceste actualizări sunt necesare. De asemenea, pentru a afișa cât mai multe rezultate posibile, îmbunătățirea acestor sisteme este imperativă.

Web-ul crește, site-urile se schimbă, conținutul este publicat constant. Google a menționat că „pe măsură ce apar noi site-uri și se modifică web-ul, actualizările continue sunt esențiale pentru a ne asigura că susținem o gamă largă de editori, creatori și companii, oferind în același timp căutătorilor cele mai bune informații disponibile.” Google a anunțat că într-o săptămână ar putea „implementa zeci de actualizări menite să îmbunătățească căutarea în moduri incrementale.” De aceea, compania nu poate „împărtăși toate detaliile” despre actualizări.

Ori de câte ori Google își actualizează algoritmii de clasare a căutării, înseamnă că site-ul dumneavoastră se poate clasa mai sus sau mai jos în rezultatele căutării. Știind când Google face aceste actualizări ne oferă ceva de subliniat pentru a înțelege dacă a fost ceva ce dumneavoastră ați schimbat pe site-ul web sau ceva ce Google a schimbat cu algoritmii săi de clasare. În prezent, cunoaștem că Google va lansa actualizări de bază privitor la clasamente, așa că țineți cont de analizele și clasamentele dumneavoastră. Monitorizați-vă performanța site-urilor des. Poate părea complicat la prima vedere, de aceea, vă puteți consulta cu un specialist în domeniu pentru eficiență.


Pentru a vă veni în ajutor menționăm mai jos top 3 agenții SEO din România:

  1. Magnetif Digital Performance – Agenție SEO & PPC, pionierii marketingul online în România. Magnetif oferă soluții personalizate de promovare online pentru toate tipurile de afaceri. Echipa Magnetif este formată din profesioniști cu experiență de peste 10 ani în SEO, marketing digital și vânzări. Colaborează cu bloggeri populari din România și a ajutat zeci de antreprenori și companii cunoscute să-și ducă afacerile la următorul nivel. Magnetif are un portofoliu vast de clienți cunoscuți pe piața Românească.
  2. Champaigns! – Agenție SEO și de marketing digital specializată în creșterea vânzărilor. Activează pe piața românească și internațională. Echipa Champaigns! are o experiență vastă în promovare online și SEO. Champaigns! are un portofoliu de zeci de clienți, companii cunoscute din România. Agenția colaborează cu bloggeri și influenceri de succes.
  3. Digital Metrics – Agenție SEO de marketing digital, cu peste 100 de campanii SEO desfășurate. Echipa Digital Metrics se orientează către rezultate măsurabile. Are un portofoliu de zeci de clienți cunoscuți din România.

Pentru ca site-ul dumneavoastră să nu fie afectat de actualizările Google este necesar să fie monitorizat și îmbunătățit de specialiști în domeniul online. Companiile de succes de obicei externalizează aceste taskuri deoarece specialiștii sunt informați la zi cu tot ceea ce se întâmplă în mediul online. Astfel, afacerea dumneavoastră va avea de câștigat! Dumneavoastră ce alegeți?