Cum să îți pregătești afacerea online pentru un viitor lipsit de Cookies

third-party-cookies

Intrăm în era în care Third-party Cookies – o componentă crucială pentru advertising și analiza de date, vor deveni depășite în multe dintre browserele de top din lume, inclusiv Safari, Chrome și Firefox. Se preconizează că în 2022, acestea vor dispărea complet.

Specialiștii eCommerce au fost provocați să regândească problemele fundamentale legate de targetarea ad-urilor, măsurare și cross-channel attribution, iar acest lucru va deveni din ce în ce mai dificil în următoarele 12 luni. 

În acest articol ne vom concentra pe implicațiile pe care aceste schimbări le vor avea asupra comerțului electronic, și pe pașii specifici pe care proprietarii de business-uri îi pot face acum pentru a se pregăti pentru sfârșitul erei cookie-urilor plasate de terți. 

Nu mai există soluții alternative

Companii precum Google și Facebook și-au construit businessul în jurul colectării datelor utilizatorilor, și au făcut miliarde în acest proces. Însă pe măsură ce advertiserii livrau anunțuri relevante consumatorilor pe internet, a avut loc o erodare a încrederii. De fapt, 76% din consumatori au declarat că sunt mai preocupați ca niciodată de confidențialitate atunci când navighează pe web. Dacă industria nu evoluează pentru a răspunde preocupărilor tot mai mari pe care le au oamenii cu privire la confidentialitatea lor și la modul în care aceasta este utilizată în advertising, riscăm viitorul internetului gratuit și accesibil tuturor. Acesta este motivul pentru care Google a confirmat că nu intenționează să rezolve problema și că va renunța la utilizarea cookie-urilor plasate de terți (Third-party Cookies).

Cum va afecta acest lucru industria de eCommerce?

Identitatea digitala

Identitatea digitală este fundamentală în industria comerțului electronic. Într-o lume lipsită de cookies e dificil să masori numărul de afișări al reclamelor (impresiile), dar și frecvența și clasificarea vizitatorilor noi și a celor care se întorc pe site. Giganții din industrie, precum Google, propun potențiale soluții ca FloC (Federated Learning of Cohorts), care în esență va grupa utilizatorii în cohorte care împărtășesc un identificator de grup. Cu toate astea, de la începutul lui 2021 nicio soluție nu pare să fi avut un impuls semnificativ, și nici una nu ar aborda problema majoră a identificării pe mai multe platforme de promovare.

Targetarea ad-urilor

De mulți ani, advertiserii au reușit să direcționeze ad-urile pe baza datelor agregate de la cookie-urile plasate de terți. Aceasta targetare hiperspecifică a fost unul din motivele principale ale cheltuielilor de promovare în mass-media digitală. Cele mai afectate tipuri de advertising vor fi cele care se bazează pe partajarea datelor editorilor pentru a spori targaterea:

  • Remarketing-ul pe mai multe canale de promovare (de exemplu, remarketing-ul dinamic)
  • Publicitate plătită (Native Advertising)

În lipsa opțiunilor de targetare a cookie-urilor plasate de terți, e inevitabil ca în următoarele 18 luni să vedem performanțe mai scăzute. Între timp, consumatorii vor vedea reclame din ce în ce mai puțin personalizate. Acesta este costul confidentialitatii sporite.

Ce ar trebui să faci pentru a te pregăti pentru această schimbare?

Elaborează o strategie de colectare a datelor First-party

După cum am subliniat în rândurile de mai sus, în absența datelor furnizate de Third-party Cookies, datele First-party vor avea și mai multă valoare. Din fericire, afacerile online urmează un model D2C (Direct-to-Consumer), iar colectarea datelor First-party este necesară pentru ca business-ul să aibă succes. 

Dacă îți dorești ca oamenii să se autentifice ( își exprime consimțământul atunci când vine vorba de accesul pe care îl ai la datele lor) pe site-ul tău, trebuie să le oferi motive convingătoare pentru a face acest lucru. Iată câteva practici comune pe care le poți oferi:

  • Prețuri exclusive sau oferte promoționale
  • Acces rapid la lansările de produse noi
  • Produse exclusive/zone comerciale doar pentru membri
  • Reduceri în magazin pentru retaileri
  • Înscrieri la concursuri

Construirea de segmente de public autentificate aduce, de asemenea, beneficii atunci când vine vorba de targetare ad-urilor. Datele First-party pot fi sincronizate cu platforme precum Facebook și Google, care vor compara datele cu utilizatorii anonimi pentru o targetare mai precisă.

Apelează la targetarea contextuală pentru identificarea precisă a audienței

Pentru a ajunge la un public potențial nou la o scară mai mare, business-urile de eCommerce trebuie să apeleze la publicitatea contextuală. Targetarea prin cuvinte cheie din campaniile de search este un exemplu de targetare contextuală, la fel ca targetarea prin placement-uri din rețeaua de display. Atunci când campaniile rulează în mod corespunzător, vei ajunge la persoanele potrivite la momentul potrivit, în locul potrivit.

Fiindcă din ce în ce mai mulți advertiseri se vor orienta către publicitatea contextuală în lunile următoare, este crucial ca partea creativă a ad-urilor să iasă în evidență. De aceea, îți recomandăm să apelezi la o agentie de seo care să ofere servicii seo pentru ecommerce de calitate.