Drumul către îmbunătățirea vânzărilor online constă în creșterea numărului de conversii – prin On-page activity (cum ar fi click-urile pe butoane care duc la achiziționarea unui produs sau serviciu, sau descărcarea unui newsletter). Însă de cele mai multe ori, conversion rate optimization (CRO) rareori stârnește interesul marketerilor.
Deși discuțiile despre comportamentul clienților în mediul online au crescut de-a lungul anilor, optimizarea ratei de conversie nu a fost întotdeauna o prioritate, în special în companiile B2B. Justificarea este stă în faptul că acest “customer journey” nu a avut loc doar online.
Apoi a apărut pandemia globală de Covid-19 și toate afacerile au fost nevoite să se mute în online, mai devreme sau mai târziu.
O cantitate extraordinară de activitate a clienților s-a mutat online în timpul pandemiei. Din acest motiv, specialiștii în marketing au acum o oportunitate fără precedent de a explora optimizarea ratei de conversie.
CRO este un set de modificări ale elementelor dintr-un site web sau al unei aplicații, conceput pentru a îmbunătăți rata de conversie.
Rata de conversie e calculată astfel : numărul de vizitatori care desfășoară o activitate de conversie, împărțit la numărul total de vizitatori sau utilizatori ai aplicației si reprezintă procentul persoanelor care fac o anumită acțiune pe un site web sau o aplicație.
Oamenii sunt capricioși în mediul online. Vor face click pe orice buton, dar nu pe cel pe care tu îți dorești să facă. Singura modalitate de a obține informații este de a identifica activitatea care se aliniază cu acțiunile intenționate pentru o anumită pagină.
Asta înseamnă că trebuie să cauți prin metricii de trafic sau prin metricii care indică valoarea utilizatorilor din aplicație, ce reflectă activitatea agregata și apoi să optimizezi cu mici modificări ale elementelor din pagină pentru audiența vizată.
Un prim pas pentru a aprofunda CRO este să înțelegi sursele de trafic care vin către pagina pe care îți dorești să o optimizezi. Întrebarea pe care ți-o poți pune aici este dacă sursele de trafic duc către audiența pe care intenționezi să o ai.
Răspunsul la această întrebare devine o legătură crucială către tehnicile de segmentare a clienților, cum ar fi analiza cohortei. O cohortă este în esență un grup identificat de persoane (sau un set de activități sau evenimente care împărtășește o probabilitate de apariție). Evidențierea cohortei și conectarea audienței respective la conversii creează o cale de organizare atunci când vine vorba de dezvoltarea unei pagini web.
O cohortă elimină viziunea agregată a traficului site-ului sau a utilizării unei aplicații, permițându-ți să te decizi asupra elementelor pe care merită să le explorezi, bazat pe ce alege cohortă în mod constant.
Să presupunem că știi că audiența cohortei este interesată să revizuiască serviciile sau să programeze o livrare prin aplicație. Apoi, poți planifica un proces de optimizare a ratei de conversie pentru a te concentra asupra elementelor care susțin aceste activități cunoscute.
Următorul pas este să definești ce site web sau element de aplicație va fi considerat o conversie. Examinarea traficului de recomandare și a activității paginii e o modalitate excelentă de a descoperi acțiunile clienților – însă vei vrea să identifici o singură acțiune pe pagină care să ducă la un singur rezultat, ce influențează obiectivul de afaceri.
Exemplele pot include trimiterea unui formular legat de clienții potențiali. Ideea principală e să selectezi o activitate care să evidențieze “de ce” a avut loc această călătorie a clientului.
Sarcinile de optimizare propriu-zise sunt modificările elementelor pe care le vei face pe pagină. Aceste sarcini variază de obicei. Unele sunt simple, cum ar fi adăugarea unui Call to Action puternic.
Optimizarea ia adesea forma testării A / B, iar optimizarea necesită concentrare asupra elementelor de pagină care necesită îmbunătățire. Cu toate acestea, cu multe elemente în pagină care necesită optimizare, poate fi destul de derutant să știi care schimbare va face diferența cu adevărat.
Testarea A /B este adesea cel mai bun mod de a stabili cea mai eficientă metodă de optimizare a activității de conversie.
Indiferent de optimizare, știi că modificările valorilor de conversie vor fi mici. Ratele de conversie reprezintă un procent redus din traficul general al unui site, chiar și pentru site-urile cu volum mare de trafic.
Astfel, chiar și o mică parte a ratei de conversie poate fi valoroasă pentru crearea mai multor clienți potențiali, creșterea vânzărilor sau creșterea altor valori importante.
Optimizarea ratei de conversie duce în cele din urmă la eficientizarea bugetelor de marketing. CRO reduce, de asemenea, costurile de achiziție, dezvăluind ce elemente vor crea cea mai ușoară cale de a câștiga vizitatori atunci când sunt îmbunătățite.
Drumul către îmbunătățirea vânzărilor va implica întotdeauna elemente UX și folosirea unor servicii seo. Aplicarea unei optimizări robuste a ratei de conversie va face această călătorie mult mai lină.