Cum implementezi corect campaniile PPC in strategia de marketing?

campanii ppc

In ziua de azi, un business poate fi promovat online in diferite moduri, deoarece exista numeroase optiuni de marketing. Multe dintre aceste optiuni sunt foarte accesibile, insa rezultatele se vad mult mai tarziu decat altele, cum este cazul in content marketing sau SEO. 

In ciuda costurilor reduse ale unei implementari SEO sau contentwriting, aproximativ 70% dintre detinatorii unei afaceri prefera sa investeasca in campaniile PPC. Aceasta pentru ca, aproximativ 64.6% dintre utilizatorii de internet, acceseaza reclamele platite de la Google atunci cand fac shopping online.

Asadar, principalul avantaj al campaniilor PPC este ca rezultatele se pot vedea imediat: implementarea corecta a unei campanii PPC poate aduce intr-un timp foarte scurt, trafic, conversii si lead-uri. 

Mai jos, va prezentam un mic ghid despre implementarea corecta a campaniilor PPC. 

Research

Faza de research este foarte importanta in realizarea unei campanii PPC. Mai intai, trebuie sa se cunoasca audienta afacerii respective si nevoile acesteia. Cu ajutorul instrumentelor de analiza, se va face un profil al potentialilor clienti (buyer persona) dupa date demografice si se vor afla dorintele si nevoile acestora. 

Dupa acest pas, se vor stabili cuvintele cheie ce vor fi implementate in campanie. Aceste cuvinte cheie vor aparea in SERP (Search Engine Results Page) in functie de cautarile potentialilor clienti. Daca o campanie PPC nu este realizata cu ajutorul unor cuvinte cheie potrivite, atunci mai mult ca sigur, nu se vor realiza conversii. 

Continut relevant 

Dupa acesti pasi, se poate trece la faza de realizare a textelor pentru campaniile PPC. Continul acestor texte trebuie sa fie captivant si sa fie personalizat pentru fiecare grup de buyer persona in parte. Conform studiilor in marketingul online, utilizatorii acceseaza de 4x mai mult reclamele captivante ce au un continut relevant. 

Ca o campanie de promovare sa aiba succes pe motoarele de cautare, este necesar sa se evidentieze mai mult beneficiile decat caracteristicile produsului sau ale serviciului promovat. De asemenea, un call to action precis care indeamna utilizatorii sa faca o actiune, va creste rata de conversie. 

Ad extensions 

In functie de scopul campaniei de promovare, se pot adauga ‘ad extensions’. Acestea nu cresc costul campaniei, sporesc prezenta acesteia si o fac mai interactiva si captivanta. ‘Ad extensions’ sunt valabile atat pe platforma Google, cat si pe Bings. Extensiile ofera utilizatorilor informatii pretioase despre locatie, numar de telefon, etc. 

In concluzie, este foarte important sa se realizeze un plan inaintea oricarei campanii de promovare online, fie SEO, PPC, content marketing sau CRO pentru rezultate masurabile.