Noile instrumente automatizate facilitează mai mult că niciodată optimizarea site-urilor web pentru motoarele de căutare. Cu toate astea, unele greseli SEO obișnuite pot fi în continuare trecute cu vederea de către cei responsabili cu gestionarea acestor tehnologii, deoarece aceștia încearcă să se asigure că furnizează rezultatele dorite și că sporesc clasamentul paginilor în motorul de căutare.
Indiferent dacă compania ta are în spate o agentie seo ai căror specialiști lucrează la o strategie cuprinzătoare pentru a “deține” anumiți termeni și expresii pe care le caută publicul tău țintă, sau dacă tu împreună cu o mână de angajați faceți eforturi pentru a atrage mai mult trafic pe site – a fi conștient de cele mai frecvente greșeli SEO te-ar putea aduce cu un pas înaintea competiției.
În timp ce unele pot fi corectate mai ușor decât altele, recunoașterea faptului că există o problemă care trebuie abordată este primul pas. Pentru a te ajuta să afli mai multe despre cum să remediezi aceste greșeli prea frecvente, echipa Magnetif a pus la punct o listă cu câteva dintre cele mai des întâlnite greșeli. În acest articol, îți vom explica și cum le poți remedia, așa că stai fără grijă!
Una dintre cele mai frecvente greșeli SEO este să ai link-uri spre pagini inexistente, sau mai rău – pagini inexistente în sine. În calitate de proprietar al unui site, e important să examinezi periodic paginile și să te asiguri că toate link-urile existente la fața locului sunt actualizate, iar paginile “moarte” eliminate și dezindexate. Dacă acest lucru nu e îndeplinit, ai putea risca să ai un impact negativ asupra clasamentului în SERP (Search Engine Results Page), alături de o experiență slabă a utilizatorului.
Mulți copywriteri care sunt atenți la practicile SEO încep să-și dezvolte conținutul cu cuvintele cheie pe care ar vrea să le includă în articol și încep de acolo. Pentru ca marketingul prin conținut să fie eficient, lucrurile trebuie să stea exact invers. Începe cu ideea de conținut care este determinată de răspunsul la întrebarea “Ce problemă are audiența mea pe care o pot aborda?”. Abia atunci poate avea loc optimizarea SEO.
Timpul de încărcare lent este o problemă frecventă care afectează rezultatele SEO, dar, în majoritatea cazurilor, are o rezolvare ușoară. Mai multe site-uri sunt gestionate de persoane cu o formare mai puțin “formală”, ceea ce poate afecta eficiența unui site, în special atunci când sunt încărcate imagini prea mari. Photoshop, și alte programe software de design oferă modalități ușoare de a salva imagini pentru web, și pot reduce semnificativ dimensiunea acestora, reducând timpul de încărcare al site-ului.
Există o credință conform căreia considerațiile SEO intră în joc abia după crearea conținutului. Cercetarea SEO ar trebui finalizată ca prim pas în procesul de creare al conținutului. Utilizează cercetarea cuvintelor cheie pentru a înțelege nevoile și motivațiile publicului și analizează rezultatele căutării pentru a înțelege cine câștigă și de ce. Abia apoi poți crea conținutul cel mai bun și mai competitiv.
Motoarele de căutare devin din ce în ce mai preocupate de experiență utilizatorului pe site. Dacă site-ul tău are viteze de încărcare reduse sau o experiență slabă a utilizatorului, acest SEO tehnic va împiedica clasamentul, iar acești factori sunt critici pentru succesul SEO. Asigură-te că site-ul web pe care încerci să-l optimizezi este solid din punct de vedere tehnic și are un Page Score bun.
Optimizarea excesivă a cuvintelor cheie funcționa în urmă cu zece ani, dar astăzi Google te va penaliza pentru asta. Așadar, parcurge conținutul și caută modalități de a-l rescrie într-o manieră mai naturală. În loc să încerci să atingi o anumită densitate de cuvinte cheie, concentrează-te pe a avea mai mult sens. Într-o postare de 2.000 de cuvinte, cuvântul cheie nu ar trebui să apară de mai mult de 6 ori.
Google caută indicii pe site-ul tău, cum ar fi modul în care paginile, postările de blog și alt conținut se leagă între ele, pentru a determina care pagini sunt cele mai importante și pentru ce subiecte și cuvinte cheie sunt cele mai relevante. Remedierea este ușoară: parcurge site-ul și când ceva de pe o pagină sau dintr-o postare ale legătură cu alt conținut de pe site, conectează-le prin link-uri!
Meta descrierile slabe, sau cele lipsă, sunt deja destul de comune. Aceste descrieri oferă context critic pentru motoarele de căutare și clienți, iar lipsa acestora reprezintă o modalitate bună de a arunca la gunoi toate eforturile de marketing prin conținut. Din fericire, majoritatea platformelor de site-uri web, că WordPress, au secțiuni încorporate pentru completarea acestor descrieri. Sunt ușor de adăugat – așadar nu le trece niciodată cu vederea.
Multe companii plătesc pentru serviciile de știri pentru a lansa comunicate de presă pe acestea, considerând că acest lucru va ajuta și când vine vorba de SEO. Ei bine, nu. De fapt, nimeni nu îți va vedea niciodată știrea când plătești pentru aceasta folosind agențiile de presă. În schimb, interacționează cu o persoană profesionistă în PR, care poate genera link-uri de calitate pentru campania ta SEO, transmițând povestea ta pe site-uri de știri de top din întreaga lume.
Cea mai mare greșeală pe care am întâlnit-o este aceea de a pune multe cuvinte cheie pe o singură pagină. Paginile site-ului ar trebui să fie construite ca pagini pilon, cu un singur cuvânt cheie principal și sub-cuvinte cheie, cum ar fi long-tail keywords. Prin transformarea unui singur cuvânt cheie în punctul central al acestei pagini, vei genera mai mult trafic către site.
Dacă vrei să ai parte de servicii seo ca la carte, însă nu știi de unde să începi, apelează cu încredere la profesioniștii Magnetif!