În cazul în care ai un site de e-commerce, sau pur și simplu vrei să îți promovezi serviciile în online, atunci cu siguranță noțiunea de Conversion Rate Optimization nu îți este străină.
Conversion Rate Optimization sau CRO, așa cum i se spune pe scurt, e un termen folosit de oamenii de marketing atunci când vorbesc despre optimizarea atingerii scopului website-ului tau.
Conversion Rate Optimization înseamnă creșterea procentului de utilizatori ai site-ului tău transformat în clienți. Practic, când spunem conversie vorbim tocmai despre atingerea unui scop.
Conversia reprezintă orice acțiune pe care utilizatorul o realizează pe site-ul tău. În funcție de obiectivele afacerii tale, conversia poate fi de diferite tipuri: vânzări, leads, abonări la newsletter, completări de formulare, etc. În cazul magazinelor online, conversia înseamnă să treci de la un simplu vizitator la client.
Indiferent că scopul afacerii tale e de a vinde pantofi, de a genera lead-uri sau de a obține abonați la newsletter, rata de conversie va fi cea care măsoară succesul site-ului în atingerea scopului.
Rata de conversie este raportul dintre vizitatorii site-ului tau și cei care întreprind acțiunea pe care tu ți-o dorești. Ca să urmărești conversiile, rata de conversie și costul per conversie, e necesară folosirea URL-urilor de tracking.
Prin optimizarea ratei de conversie – CRO, evaluezi canalele de vânzare a site-ului, pentru a afla modurile în care îl poți îmbunătăți.
Mai apoi, vii cu ipoteze de testat și dezvolți noi versiuni de pagini pe care le testezi. Mai departe, le compari cu versiuni actuale, pentru a vedea care versiune generează mai multe conversii. La final, urmează să implementezi modificările și variantele care vând mai mult.
Conversion Rate sau rata de conversie reprezintă procentajul utilizatorilor site-ului tău care îndeplinesc un obiectiv dorit (= o conversie), din numărul total de vizitatori.
Ea se calculează folosind următoarea formulă: nr. de conversii / nr. de vizitatori * 100.
Să spunem că într-o lună, site-ul tău va atinge un total de 100.000 de sesiuni și înregistrează 10.000 de comenzi. În cazul acesta, rata de conversie este = 10.000 / 100.000 = 10%
Dacă traficul tău de pe site sau Landing Page nu generează lead-uri sau vânzări, chiar daca ai o campanie seo de succes si obtii suficient trafic organic, nu trebuie să te gândești că serviciul pe care îl oferi nu este unul potrivit pentru public. E foarte probabil ca pagina pe care o deții să nu fie optimizată îndeajuns de bine pentru a vinde.
Cu toate că nu există o formulă magică care să îți garanteze creșterea ratei de conversie cu 100%, în mod cert există câteva elemente din pagină pe care le poți testa și care pot avea o schimbare semnificativă pentru afacerea ta.
Mai jos îți vom prezenta câteva tehnici de optimizare a ratei de conversie.
Numită și tehnica split, testarea A/B este una din cele mai bune tehnici pentru monitorizarea performanței de conversie a diferitelor Landing Page-uri și a anunturilor. Poți începe prin a testa orice – de la titluri, la butoane Call-to-Action sau imagini.
Testarea butonului de Call-to-Action nu este doar cel mai la îndemână tip de testare – un simplu buton ales corect poate oferi și rezultate spectaculoase. Poți testa un buton de altă culoare, sau poți încerca un text mai atractiv, care să determine utilizatorul să îl apese. Utilizează cuvinte precum “cumpărați, “comandați’, “înscrieți-vă” – și nu uita un aspect important: foloseste adverbul ACUM, pentru a îndemna clientul să îndeplinească acțiunea care nu mai necesita așteptare. Ține minte, orice schimbare poate însemna o creșterea ratei de click, prin urmare și a ratei de conversie.
Mai mult de atât, poți testa și diferite variațiuni ale paginii de check-out. De exemplu, poți seta doua variațiuni de pagină, prin trimiterea unui procent de 50% din trafic către varianta A, si 50% către varianta B. Apoi îți mai rămâne doar să măsori numărul de conversii de pe fiecare variantă și să o alegi pe cea câștigătoare.
O soluție bună de a crește credibilitatea și încrederea în produsele și serviciile pe care le promovezi este personalizarea paginii. Poți adaugă în site-ul tău testimoniale, opinii și imagini cu diverși clienți. Acest lucru va demonstra vizitatorului că produsul e utilizabil, dovada fiind chiar testimonialele prin care clienții garantează pentru el.
Atunci când spunem proces de cumpărare, ne referim la momentul în care clientul dă click pe butonul de comandă, până în momentul în care ajunge la pagina “Thank You”.
În cazul ideal, acest proces nu trebuie să aibă mai mult de 3 pași, iar motivul din spatele acestui raționament este răbdarea oamenilor; se grăbesc, se enervează și se plictisesc repede. De aceea, prea mulți pași înseamnă de cele mai multe ori pierderea clienților.
În ziua de azi, fără a apela la servicii seo, e greu să ajungi la performanța dorită. Nu doar că site-ul tău trebuie sa fie mobile-friendly, el trebuie să aibă un conținut lizibil cu mesaj clar, și să fie totodată și compatibil cu browserele mobile.
Te sfătuim să folosești titluri atrăgătoare, cuvinte cheie potrivite, texte originale, imagini cât mai clare, descrieri de produs, instrucțiuni de folosire, și nu în ultimul rand – testimoniale.
Viteza unui site e esențială nu doar în cazul utilizatorilor care îți vizitează site-ul. E un factor important și pentru Google, care analizează cuvintele cheie care duc spre produsele promovate. O viteză ideală de încărcare a unui site este de 3 secunde maxim. E imperios necesar să ții cont de acest aspect, deoarece statisticile arată că mai mult de jumătate din utilizatori renunță din cauza timpului de așteptare mare.
Pentru a verifica blocajele care îți încetinesc site-ul, dar și pentru a elimina link-urile și paginile nefuncționale care ar putea duce la erori, îți recomandăm să efectuezi un audit SEO.
Dacă ai nevoie de ajutor profesionist și vrei să apelezi la o agentie seo de încredere, nu ezita să ne contactezi.