Contează SEO pentru fiecare afacere, sau doar anumite business-uri au nevoie de astfel de servicii? Chiar trebuie să investești în optimizarea motorului de căutare, sau te poți descurca și fără? Dacă îți pui astfel de întrebări, te afli în locul potrivit. În calitate de experți în domeniul optimizării motoarelor de căutare, știm că SEO poate face diferența pentru afacerea ta. În acest articol vom explica importanța unei astfel de optimizări și îți vom vorbi și despre ce companii au nevoie de el. Să începem cu o explicație generală a modului în care funcționează SEO, și ce impact are acesta pentru clasamentul site-ului tău în SERP (Search Engine Results Page).
SEO constă în mai multe strategii, acțiuni și practici, toate având ca scop final îmbunătățirea poziției site-ului tău în motorul de căutare – motiv pentru care poartă și această denumire (SEO – Search Engine Optimization).
Există 2 tipuri de SEO: on-page și off-page. Primul, on-page SEO constă în fiecare acțiune pe care o faci pe propriul site pentru a-i îmbunătăți clasamentul. Acesta se referă la lucruri precum viteza site-ului, prezența cuvintelor cheie, text în header și așa mai departe. Pe de altă parte, off-page SEO constă în orice lucru făcut pe site-uri externe care îți poate influența clasamentul. În general, acesta se referă doar la link-uri.
Este nevoie de timp, de cunoștințe și de implementarea cu succes a factorilor SEO pe pagină și în afara paginii dorite pentru a-ți optimiza site-ul pentru clasamentele superioare în motoarele de căutare. Deoarece SEO implică atât de mulți factori de clasare, te poți gândi la site-ul de pe locul # 1 ca la câștigarea unui fel de triatlon. Într-un adevărat triatlon, câștigătorul porțiunii de alergare nu este neapărat câștigătorul întregii curse – cam așa stau lucrurile și când vine vorba de SEO. Site-ul care are cele mai multe link-uri, cele mai multe pagini sau cei mai mulți vizitatori nu este neapărat site-ul # 1. Performanța generală a unui site web determină cine va ieși pe primul loc.
SEO e modalitatea motorului Google de a determina ce site-uri merită să se claseze pe poziții superioare pentru fiecare interogare introdusă în motorul de căutare. Fără SEO, ar fi extrem de simplu să manipulezi rezultatele căutării astfel încât site-ul cu cele mai multe link-uri sau cu cele mai multe pagini – toate generate cu ușurință de software – să fie clasat în mod constant pe locul # 1.
SEO e important din pricina faptului că menține rezultatele căutării cât mai corecte. Reduce capacitatea de a manipula aceste rezultate cât mai mult posibil, astfel încât site-urile care apar pentru fiecare căutare sunt acolo pentru că merită să fie acolo. Munca grea și un site web care atrage vizitatori în mod constant se corelează cu clasamentele ridicate ale motoarelor de căutare, așa că, dacă site-ul tău îndeplinește aceste criterii, vei avea șanse mari să apari în SERP.
Utilizatorii au încredere în motoarele de căutare, iar obținerea unui loc de top în clasamentul acestora semnalează căutătorilor faptul că site-ul tău e o sursă credibilă. Cu cât te vei clasa mai sus în paginile cu rezultate, cu atât mai multe click-uri și trafic va genera site-ul tău. SEO îmbunătățește de asemenea și experiența utilizatorului, ceea ce înseamnă că e foarte probabil ca vizitatorii să devină clienți, iar clienții cumpărători frecvenți.
Nu în ultimul rand, SEO este rentabil. Industriile competitive pot cheltui sume mari de bani pe traficul plătit. Dacă lucrezi cu un buget restrâns, SEO e modalitatea excelentă de a genera trafic de calitate către site-ul tău, fără a plăti pentru acesta.
Fără SEO, e greu de spus cum am putea găsi vreodată site-uri web, companii sau informațiile pe care le căutăm zilnic. Rezultatele motorului de căutare ar fi prea ușor de manipulat și, ca utilizatori, ar trebui să căutam mult mai mult și am găsi cu greu site-urile valoroase.
Practic, SEO e important deoarece asigură faptul că oamenii obișnuiți nu trebuie să caute mai mult de câteva secunde pentru a găsi informațiile sau produsele dorite. SEO stabilește un fel de “ordine naturală”, care nu ar exista în absența sa.
Dacă ai ajuns să citești acest articol, s-ar putea să te întrebi dacă SEO e cu adevărat atât de important pentru tine. E posibil să ai o afacere într-o industrie în care concurența este mică sau deloc, așa că s-ar putea să fii deja pe locul # 1 în rezultatele căutării. La polul opus, s-ar putea să te chinuiești în a obține un loc fruntaș în clasament și să te întrebi dacă există alte opțiuni în afară de SEO care să-ți ofere vizibilitatea de care ai nevoie.
Indiferent de situația în care te afli, dacă ai un site web al companiei tale, SEO e important – punct. Chiar dacă afacerea ta e nouă sau veche, dacă are sau nu succes, dacă e mică sau mare, SEO va fi crucial pentru succesul tău în online. Chiar și dacă ești singurul care activează în industrie, SEO e în continuare relevant.
Iată câteva exemple de industrii care pot beneficia de servicii seo:
…și lista poate continua.
Există multe lucruri legate de afacerea ta pe care nu le poți controla, fie că vrei să accepți asta sau nu. Nu poți controla când apare un nou concurent, cât de bine reacționează clienții tăi la lansarea unui nou produs, sau profiturile tale trimestriale. Cu SEO, poți controla clasamentul. Și acest lucru înseamnă, într-o anumită măsură, că poți controla câți vizitatori vin pe site-ul tău – iar acest lucru afectează în mod direct numărul de vânzări online sau de clienți potențiali pe care îi poți obține.
Dacă investești în optimizarea pentru motorul de căutare a site-ului tău, vei face o investiție directă către vizibilitatea și profitabilitatea acestuia.
Poate te întrebi dacă merită să investești în așa ceva. Au unele companii sau industrii nevoie de optimizarea motoarelor de căutare mai mult decât altele? Fiecare site web are nevoi diferite atunci când vine vorba de SEO. Însă rareori afacerea sau industria sunt cele care determină aceste nevoi. De regulă, vorbim de factori precum:
Singurul aspect în care industria poate avea un impact asupra afacerii tale este în ceea ce privește concurența. Cu toate astea, SEO este la fel de vital pentru fiecare afacere, indiferent de industrie sau concurența. Din nou, acest lucru se datorează faptului că nu poți controla mulți dintre factorii care te înconjoară, dar poți controla tot în ceea ce privește optimizarea motorului de căutare. Așadar, dacă ai putea influența în mod direct traficul, clasamentul, vânzările și potențialii clienți ai site-ului, de ce nu ai face-o?
Să presupunem că peste câțiva ani, afacerea ta se va bucura de un succes imens în online. Site-ul câștigă cu ușurință link-uri, ai un flux constant de utilizatori și observi o creștere regulată a vânzărilor. Poți înceta să îți faci griji cu privire la optimizarea motorului de căutare îndată ce totul e în grafic? Răspunsul e NU!
Oricât de mult succes ai avea, nu trebuie să oprești niciodată optimizarea site-ului tău. Chiar și cele mai mari și mai profitabile companii din lume încă folosesc un anumit nivel de SEO. Cu toate astea, datorită succesului lor, este posibil ca acestea să-și fi schimbat cantitatea de timp și resurse pe care au decis să le dedice fiecărei tactici SEO în parte.
Atunci când vine vorba de Search Engine Optimization, nimic nu e sigur. În prezent, Google acordă o mare pondere numărului, calității și relevanței link-urilor care indică site-ul web. Cu toate astea, în câteva săptămâni de acum, ar putea declara că link-urile nu mai sunt la fel de importante și că de fapt, cantitatea de conținut pe care o ai joacă un rol mai mare în determinarea clasamentului.
Fiindcă SEO e într-o continuă schimbare, e crucial să nu presupui că site-ul pe care îl ai, în starea sa actuală, se va clasa întotdeauna pe locul în care se află. Motoarele de căutare iau în considerare cât de nou este conținutul tău, precum și cât de recent s-au conectat alte site-uri la al tău. Dacă nu îți actualizezi conținutul, e posibil să nu obții link-uri noi, iar site-ul își va pierde astfel relevanța în timp.
Concurenții tăi vor lucra întotdeauna pentru a te depăși, iar motoarele de căutare se vor schimba întotdeauna. Dacă nu ții pasul cu optimizarea site-ului, nu îi vei putea menține succesul pe termen lung.
Pe scurt, nu trebuie să încetezi să faci SEO după ce ai succes.
Industria SEO este în continuă evoluție, de aceea trebuie să fii mereu la curent cu ultimele tendințe pentru a-ți menține clasamentul în rezultatele căutării.
Așadar, ai nevoie de un partener SEO de încredere care să înțeleagă pe deplin afacerea ta și să lucreze cu tine pentru a implementa soluțiile SEO potrivite care să te ajute să ajungi la cât mai mulți oameni, și care mai presus de toate să genereze venituri.
Atunci când selectezi o agentie seo potrivită pentru afacerea ta, e important să iei în calcul mai mulți factori cheie:
Agențiile de renume vor publica online portofolii și testimoniale ale clienților. Acest lucru îți va permite să revizuiești munca lor din trecut și să stabilești dacă firma respectivă e potrivită cu afacerea ta. Trebuie să alegi o agenție în care vei putea avea încredere, iar examinarea istoricului acesteia te va ajuta să te simți mai încrezător în decizia e a lucra cu aceasta.
De asemenea, trebuie să iei în considerare aria de expertiză a firmei. De exemplu, trebuie să determini ce anume îți dorești să îmbunătățești cu prezența online, și să alegi o firmă specializată în acea zonă. Agenția respectivă e specializată în SEO sau în e-mail marketing? Acest aspect te va ajuta să îți atingi obiectivele de afaceri.
Atunci când alegi agenția de SEO, prețul nu ar trebui să fie niciodată factorul decisiv. Deși probabil nu ai un buget limitat, e important să îți amintești că de multe ori vei obține exact lucrul pentru care plătești. Dacă o agenție promite servicii SEO “ieftine”, e posibil să sacrifici calitatea. Toate agențiile ar trebui să ofere prețuri personalizate, corecte și servicii de calitate care să îți permită să profiți la maxim de campaniile de SEO.