BLOG

Campaniile PPC – elemente de bază și stabilire a obiectivelor

Campaniile PPC – elemente de bază și stabilire a obiectivelor

Campaniile de publicitate din Google AdWords reprezintă una dintre cele mai eficiente modalități de a ajunge la grupuri mari de clienți pe internet. Prin urmare, companiile ar trebui să ia în calcul această oportunitate atunci când vine vorba despre promovarea afacerii. Campaniile de publicitate necesită însă o strategie, pregătirea campaniei și o analiză amănunțită. Dar iată ce ar trebui să știi despre acest subiect!

Ce este PPC?

Publicitatea PPC( pay per clic) este o publicitate plătită în rezultatele căutării Google. Probabil o vezi în fiecare zi și nu știi că asta este. Primele 3-4 rezultate din partea de sus a paginii cu rezultatele căutării Google sunt linkuri sponsorizate. Prin urmare, aceste campanii PPC de publicitate ajută la atragerea rapidă a potențialilor clienți. 

Utilizarea tehnicilor PPC te poate ajuta să atingi o varietate de obiective de marketing. O campanie de publicitate PPC poate fi realizată pentru o varietate de scopuri, inclusiv, dar fără a se limita la: expunerea mărcii, atragerea potențialilor clienți pe site, încurajarea acestora să descarce conținut, să participe la concursuri, să se aboneze la newsletter, creșterea traficului pe site și, desigur, conversia. 

Exemple de obiective care te pot ajuta în cadrul campaniilor PPC

Când îți planifici campaniile, trebuie să definești obiectivele companiei tale și relația acestora cu PPC.

Iată câteva exemple de obiective:

  • Creșterea traficului

Companiile noi încearcă adesea să își creeze o marcă renumită și să atragă atenția utilizatorilor de internet asupra companiei lor. Cel mai mare avantaj al utilizării PPC în acest scop este că toate campaniile PPC sunt măsurabile. Poți face anumite setări și poți urmări clicurile. Desigur, poți face un pas mai departe verificând comportamentele utilizatorilor și poți face modificări și îmbunătățiri pe baza datelor colectate. 

  • Lead-uri de la potențiali clienți

Fie pe termen scurt sau lung, șansa de a începe o relație cu un prospect este un avantaj imens al unei campanii PPC. Cheia este să măsori vizitatorii care vin pe site printr-un link PPC, să îi direcționezi către diferite tipuri de conversii și apoi să utilizezi una sau mai multe dintre numeroasele strategii pentru a transforma acel potențial client într-o persoană care va beneficia de ofertă.

  • Creșterea gradului de conștientizare a mărcii

Anunțurile PPC sunt o modalitate excelentă de a-ți afișa site-ul web pe site-uri care sunt relevante pentru industria ta. Acest lucru aduce brandul în mintea consumatorilor. În plus, poți urmări afișările, implicarea, acoperirea și frecvența. Construirea cunoașterii mărcii este foarte importantă, deoarece după vizionarea reclamei de mai multe ori, compania va fi prima care va apărea unui potențial client care se va găsi în situația de a avea nevoie de produsul sau serviciul oferit de tine.

  • Venituri mai mari

PPC duce la creșterea traficului, ceea ce duce la conversii, iar acestea duc la vânzări. Avantajul campaniilor PPC este acela că îți oferă posibilitatea de a ajunge exact la persoanele care sunt deja interesate de un anumit produs. Dacă generarea de venituri este unul dintre obiectivele tale, atunci folosește cuvinte cheie mai specifice. 

Folosind o campanie PPC, poți obțin publicitate direcționată și, înțelegând exact la cine dorești să ajungi, poți formula o strategie creativă adaptată nevoilor tale și ale celor interesați de tine.