Cunoști deja cât de profitabil este să îți promovezi afacerea prin campanii Google Ads. Acestea îți asigură rezultate rapide, vizibilitate ridicată, targetare precisă și un control total asupra bugetului, în funcție de performanță.
Cum îți dai seama însă că o campanie este de succes? Care sunt indicatori de performanță edificatori pentru afacerea și obiectivele tale de marketing? Ei bine, fiecare afacere este diferită și ca atare, performanțele campaniilor Google Ads nu se măsoară la fel.
Nu poți măsura performanțele unor campanii Google Ads până nu stabilești care sunt obiectivele pe care vrei să le atingi. De ajutor poate fi să nu te concentrezi doar pe conversii, ci și pe microconversii.
Spre exemplu, dacă deții un magazin online, iar conversia setată de tine este accesarea paginii de finalizare a comenzii, poți include ca microconversii evenimentele „Adaugă în coș” sau pagina de „Checkout”, unde clientul adaugă datele de livrare.
În cazul în care clienții nu reușesc să finalizeze comenzile, vei observa un număr mare de microconversii, care nu se finalizează cu o comandă.
În cei peste 8 ani de experiență ca agenție PPC, am îndeplinit obiectivele clienților noștri, prin monitorizarea zilnică a rezultatelor și optimizarea ROAS-ului și a CPA-ului. Astfel, în procesul de monitorizare, includem indicatori de performanță relevanți și identificăm oportunități de îmbunătățire a campaniilor, ce maximizează rezultatele.
Ca atare, îți recomandăm să analizezi în grup indicatorii de performanță și nu individual, printre cei mai utilizați aflându-se următorii:
Impressions îți arată numărul de afișări al anunțurilor tale în rezultatele căutărilor sau pe alte site-uri din rețeaua Google. Pentru a îmbunătăți acest KPI, asigură-te că anunțurile tale sunt relevante pentru audiența targetată. De asemenea, îți recomandăm să folosești CTA-uri mult mai convingătoare și texte atractive.
Acesta contorizează numărul de clickuri înregistrate pe o reclamă în Google search sau rețeaua Display. Dacă observi un număr mai mic de clickuri, îl poți îmbunătăți printr-o targetare mai eficientă sau prin alegerea unor cuvinte cheie relevante pentru produsele și serviciile tale.
Rata de click îți arată frecvența cu care utilizatorii dau click pe anunțurile tale. Ce este considerat un CTR bun variază între 3 și 5%, în funcție de cât de competitoare este nișa afacerii tale.
Suma pe care o plătești de fiecare dată când un utilizator îți accesează anunțurile se numește cost per click. Acesta variază în funcție de numeroși factori, precum competitivitatea cuvintelor cheie selectate.
Rata de conversie determină cât de eficientă este campania ta Google în generarea de conversii. Astfel, cunoști numărul de persoane care, după ce accesează reclamele tale, finalizează conversia dorită, fie că este vorba despre completarea unui formular, fie despre o achiziție.
Acest indicator este unul dintre cei mai importanți, deoarece îți arată un raport clar între veniturile obținute și cheltuielile generate de promovare. Dacă valoarea ROAS-ului nu este cea dorită, ajustează campania, astfel încât să obții rezultate mai bune.
Cât de mult te costă să atragi noi clienti prin campaniile Google Ads? Indicatorul cost per acquisition îți oferă o perspectivă clară asupra bugetului cheltuit și a conversiilor obținute de anunțurile tale. Un CPA cât mai mic este de preferat, pentru o rentabilitate ridicată.
Această metrică îți arată poziția medie a anunțului pe pagina unde este afișat și impactează rata de click. O poziție fruntașă înseamnă că anunțul tău are o vizibilitate mai mare, ceea ce poate duce la conversii mai multe și un CPC redus.
Aceștia sunt indicatori de performanță importanți, pe care îți recomandăm să îi folosești, pentru a monitoriza eficient succesul campaniilor tale Google.