Atunci când vorbim despre un magazin online, SEO este baza pentru orice strategie de business de succes. Dacă nu ai construit o strategie SEO pentru site-ul tău până acum, venim în ajutorul tău cu câteva sfaturi care te vor ajuta să atingi obiectivele mult dorite.
Crawling este primul proces prin care motoarele de căutare trimit un bot către o pagină web. Aceștia îți ”citesc” pagina și încep să o afișeze în rezultatele căutării. După ce pagina a fost vizitată de un crawler, aceasta este indexată, adică este stocată într-o bază de date. Pentru o indexare Google corecta aceste elemente trebuiesc configurate corespunzator , iar daca aceasta a fost realizata înseamnă că deja ai pus baza strategiei tale SEO.
Google folosește acum indexarea mobile first pentru cel puțin 90% dintre site-urile web. Asta înseamnă că Google determină clasamentul site-ului tău în funcție de conținutul versiunii mobile, și nu a versiunii desktop. În 2019, 71% din traficul magazinelor online provenea de pe dispozitivele mobile. De aceea, asigură-te că site-ul tău are conținut detaliat și vizibil pentru mobil, pentru a-i ajuta pe cei care intenționează să cumpere să găsească produsele mai ușor.
După ce site-ul tău a fost indexat, verifică dacă magazinul tău online are pagini cu erori 4xx. Aceste pagini pot apărea din cauza unor sitemap-uri neactualizate, a unor produse care nu mai sunt disponibile în stoc sau a unor erori de server.
Nu folosi doar cuvinte cheie ce au un volum mare de căutare. Vei obține mai multe conversii dacă folosești cuvinte cheie specifice, potrivite pentru business-ul tău. Așa vei avea mai multe șanse ca un utilizator să ajungă pe site-ul tău atunci când caută un anumit produs. Foloseste tehnica de keyword research pentru a identifica cele mai relevante cuvinte/expresii cheie pentru proiectul tau online.
Google preferă conținutul autentic, unic și de calitate. Dacă informațiile unei pagini se potrivesc în proporție de 60% cu informațiile altei pagini, Google va considera că este conținut duplicat, iar acest lucru poate afecta clasamentul tău în motoarele de căutare. De asemenea, există șansa ca paginile cu un astfel de conținut să nu fie indexate.
Putem observa că SEO joacă un rol esențial în succesul business-ului tău online. Pentru a implementa o strategie SEO de succes, nu uita să prioritizezi versiunea mobile a site-ului tău și ai grijă să fie optimizată corespunzător pentru a putea fi indexată corect, nu folosi conținut duplicat și folosește cuvinte cheie specifice pentru a crește rata de conversie.
Dacă ai nevoie de servicii seo sau ajutor pentru optimizarea site-ului tău, contactează-ne.