5 Factori On-site SEO care conteaza cu adevarat

on-site-seo

Care este diferența dintre factorii SEO și factorii de ranking – și care factori On-site sunt cei mai importanți de optimizat? Când vine vorba de search optimizations, Google ia în considerare de fapt factorii de ranking. Însă nu toate lucrurile pe care le facem pentru SEO sunt legate de ranking. 

Diferența dintre factorii SEO și factorii de ranking ar putea părea la prima vedere doar o chestiune de semantică, dar este important să ne amintim că SEO înseamnă mai mult decât să apari în primele rezultate ale căutării din Google.

SEO înseamnă, de asemenea, optimizarea pentru experiența utilizatorului. Mai jos vei găsi cei 5 factori SEO care contează cu adevărat, și sfaturi despre cum să îi poți optimiza pentru a avea cele mai bune rezultate. Unii factori te vor ajuta să-ți îmbunătățești clasamentul, alții influențează experiența vizitatorilor pe site-ul tău, alții sporesc conversiile și multe altele. Fiecare dintre aceștia ar trebui să facă parte din strategia ta generală de SEO. Daca nu ai deja una, apeleaza cu incredere la o agentie de seo care sa iti puna la dispozitii servicii de optimizare seo de calitate.

Conținutul

Cu siguranță un lucru e cert: Content is king! Însă doar conținutul nu e suficient pentru a ajuta site-ul să se claseze în funcție de keyword-urile targetate.

Potrivit unui studiu Ahrefs, 91% din conținutul online nu generează deloc trafic de la Google. Deci, ce știm noi că prețuiesc motoarele de căutare atunci când vine vorba de content?

Relevanța conținutului pentru intenția utilizatorului

Înțelegerea intenției utilizatorului este viitorul dezvoltării motoarelor de căutare. Am văzut deja câteva dintre avantajele pe care le poate oferi acest lucru, sub formă de casete de răspuns, knowledge panels și rezultate de căutare mai diverse pentru căutările broadtail. 

De fapt, relevanța conținutului pentru intenția utilizatorului poate fi susținută ca fiind cel mai important factor de ranking – fiindcă dacă conținutul tău nu e relevant pentru o căutare, acesta va fi devalorizat.

User Engagement

În cele din urmă, dezvoltăm site-uri web atât pentru oameni, cât și pentru motoarele de căutare. Atunci când dezvolți un site pentru oameni, e întotdeauna bine să te uiți la el și la conținut dintr-o perspectivă nouă.

În principiu, trebuie să te întrebi cât de captivant e conținutul tău.

User engagement e de mult suspectat că ar fi un factor de clasare pentru Google, chiar și indirect. Indiferent de acest lucru, semnalele pe care ți le dau utilizatorii pot fi un indicator bun al îmbunătățirilor pe care trebuie să le aduci site-ului. 

Pages per Session 

Acest metric indică câte pagini vizitează un utilizator înainte de a părăsi site-ul. Acesta, împreună cu durata medie a sesiunii (timpul petrecut de utilizator pe site) poate fi găsit cu ușurință în Google Analytics.

Ceea ce ne spune acest metric este cât de interactiv și captivant este site-ul tău pentru utilizator, din perspectiva navigației. Analizând acest lucru, imreuna cu fluxul comportamental, îți vei putea da seama de lacunele care îți afectează vânzările și conversiile.

De asemenea, îți poate arăta cât de interactiv și atrăgător e blog-ul rău pentru utilizatori. De obicei, dacă un cititor consumă mai multe articole într-o singură sesiune pe site, înseamnă că faci lucrurile bine.

Bounce Rate

Bounce rate este un alt metric care nu este un factor de ranking, dar care ar putea avea o influență pozitivă sau negativă – în funcție de cum privești lucrurile.

Pe scurt, Bounce Rate indică cât de satisfăcuți sunt utilizatorii de pagina ta sau de site-ul tău. Ratele mari de Bounce Rate ar putea indica faptul că paginile tale nu sunt atractive și că nu satisfac intenția utilizatorului, în special în cazul paginilor de ecommerce. Acestea ar putea indica și faptul că utilizatorii sunt mulțumiți și au primit răspunsul pe care îl căutau. 

CTR (Click-through Rate)

Listarea site-ului tău e prima interacțiune pe care utilizatorul o are cu site-ul tău. CTR este un indicator al faptului că acea interacțiune a avut sau nu succes.

Un CTR scăzut poate indica faptul că mesajele tale nu sunt relevante pentru căutările utilizatorilor. Ar putea indica, de asemenea, că meta descrierile sau etichetele din titlu nu sunt suficient de convingătoare.

Structura tehnica 

În continuare, trebuie să iei în considerare modul în care structura tehnică afectează user engagement-ul și clasarea cuvintelor cheie.

SEO tehnic ar putea fi considerat fundamentul SEO. Fără o bază tehnică solidă, “casa” ta de conținut se va prăbuși. 

Crawlability

Pentru a fi indexat, site-ul tău trebuie să fie accesat de crawlere. Crawlerele motoarelor de căutare au acces doar la link-urile furnizate în sitemap și la cele disponibile în homepage. Acest lucru face ca practica numită “Interlinking” să fie extrem de importantă.

Securitate

A avea un site sigur din punct de vedere HTTPS e foarte valoros pentru a a asigura securitatea tranzacțiilor pe site-ul tău. De asemenea, face parte din factorul de ranking numit Page Experience.

Eroarea tehnică numărul 1 pe care o întâlnim cel mai des este legată de conținut mixt sau pagini HTTP. Acest lucru poate apărea în timpul unei migrații SSL și poate apărea din mai multe cauze.

Adrese URL “curate”

La fel de important, vei vrea să nu ai conținut care să conțină link-uri care trimit către pagini redirecționate sau goale. Acest lucru numai că poate afecta viteza, dar poate afecta și indexarea.

Problemele legate de cod pot apărea în mod firesc în timpul migrării unui site. 

Interlinking

Acest factor e important din mai multe perspective atunci când vine vorba de SEO:

  • Crawlability
  • UX si IA
  • Conținut
  • Link Building 

Dacă SEO tehnic e fundamentul unui site web, atunci link-urile interne sunt ușile care îți permit să te deplasezi dintr-o cameră în alta. Dar pe măsură ce site-urile web îmbătrânesc și companiile se schimbă, menținerea consecvenței pe site și a unei structuri solide de interlinking poate fi dificilă.

Optimizarea pentru mobil

În epoca indexării dispozitivelor mobile, e absolut crucial ca site-ul tău să fie compatibil cu acestea. Indexarea “mobile first” a devenit principalul index de ranking al Google, ceea ce înseamnă că este actualizată înainte de indexarea de desktop.

Atunci când dezvolți un site pentru un utilizator mobil, e important să ții cont de dimensiunile dispozitivului în sine, precum și diferite considerații pentru navigarea pe un dispozitiv mobil. 

În general, cei mai importanți doi factori pe care trebuie să îi iei în considerare în optimizarea unui site pentru mobil includ și design-ul compatibil cu dispozitivele mobile și viteză rapidă a paginilor.