BLOG

4 update-uri Google Ads din 2023 și noi tendințe în publicitatea PPC

4 update-uri Google Ads din 2023 și noi tendințe în publicitatea PPC

Google Ads a trecut prin schimbări majore în 2023 și odată cu acestea, apar noi tendințe în strategiile de marketing. Introducerea de funcții de inteligență artificială în Performance Max sau înlocuirea eCPC cu alte strategii smart de bidding sunt doar câteva dintre actualizările Google Ads, care au marcat anul 2023 și remodelează publicitatea PPC.

Îți prezentăm în continuare 4 update-uri Google Ads notabile pentru anul 2023 și impactul acestora asupra campaniilor de promovare.

1.  Noi instrumente AI pentru Performance Max

La doi ani de la lansarea campaniei Performance Max, sunt introduse noi funcții AI, prin care putem crea rapid imagini și texte personalizate, pentru maximizarea performanțelor.

Acestea oferă o flexibilitate ridicată pentru generarea de noi asset-uri, dar și pentru îmbunătățirea celor existente.

În plus, integrarea funcțiilor AI în Performance Max nu este utilă doar pentru crearea unor asset-uri mai relevante, ci și pentru îmbunătățirea strategiilor de bidding și targeting. 

Ca atare, abordarea mult mai concentrată pe AI ne oferă instrumente îmbunătățite, pentru a maximiza performanțele campaniilor PPC.

2.  Sfârșitul pentru Enhanced Cost per Click

Încă din anul 2010, avem la dispoziție Enhanced Cost Per Click (eCPC), pentru a obține un ROI mult mai bun. Deși această funcție a revoluționat modul în care am abordat licitările în Google Ads, este momentul pentru alte strategii să se impună, în concordanță cu cele mai recente inovații din advertising.

Ca alternative, Google oferă Target CTA (cost per achiziție) sau target ROAS (Return on ad Spend). Ambele sunt strategii de smart bidding, utile pentru a seta rapid bid-ul optim pentru fiecare licitare, livrând un ROI mai mare.

3.  Targetarea optimizată ia locul segmentelor similare

Segmentele similare și-au pierdut relevanța, iar acestea sunt înlocuite de optimizarea targetată. Acest instrument folosește machine learning, pentru a identifica potențialii clienți, în funcție de probabilitatea de a converti, fără să se mai bazeze exclusiv pe considerente demografice.

Cu optimized targeting, îți direcționezi campaniile către audiența cu cel mai ridicat potențial de a converti. Aceasta este de ajutor, printre altele, atunci când vrei să atragi noi clienți, în afara de cei incluși în segmentele actuale de targetare sau să explorezi noi oportunități de maximizare a campaniilor.

4.  Trecerea la Google Analytics 4

O nouă etapă în analiza digitală este marcată, odată cu trecerea la Google Analytics 4, ce nu se bazează exclusiv pe cookies, ci implementează un model de date bazat pe evenimente. Acesta permite măsurarea traficului pe site, dar și nivelul de utilizare al aplicațiilor.

Există multe avantaje oferite de platforma Analytics 4, printre care se remarcă posibilitatea de a urmări 30 de obiective, față de 20, cât era posibil la varianta anterioară. Această tranziție ne permite să înțelegem mai detaliat călătoria clientului, pentru a optimiza mult mai eficient campaniile de promovare.

De aceea, Google Analytics 4 devine un must have pentru a avea acces la mai multe date, cu o precizie mai mare, pe care le putem utiliza în strategiile de marketing, pentru a crește rata de conversie.

Într-un mediu atât de competitiv precum este marketingul digital, care este într-o continuă evoluție, câștigă doar cel care se adaptează mai repede. Înțelegerea modului în care funcționează îmbunătățirile aduse platformei Google Ads garantează campanii de succes.De aceea, dacă și tu îți dorești o strategie de promovare Google Ads câștigătoare, adaptată la noile  tendințe, contactează-ne și află cum te putem ajuta.